hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > افزایش تردیدها درباره اثرگذاری تحریم های آمریکا

افزایش تردیدها درباره اثرگذاری تحریم های آمریکا

ناتالی توچی مشاور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح می کند که نیت رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق جدید نیست، بلکه وی به دنبال وادار کردن ایران به تسلیم است.
ناتالی توچی مشاور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح می کند که نیت رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق جدید نیست، بلکه وی به دنبال وادار کردن ایران به تسلیم است. این مقام اروپایی با اشاره به این که نقض برجام توسط آمریکا، اندک اعتمادی را که با صبوری ظرف 12 سال مذاکره ایجاد شده بود از بین برد، درباره سازوکار قوانین مقابله کننده با تحریم آمریکا به تسنیم گفت: کاری که قانون انسداد تحریم ها انجام می‌دهد از یک طرف این است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد زیان‌های ناشی از تحریم‌های ثانویه آمریکا را جبران کنند و از طرف دیگر شرکت‌ها را از پایبندی به آن تحریم‌ها منع می‌کند. از این لحاظ، می‌توان این قانون را به‌عنوان قانون تحریم شرکت‌هایی دانست که با سیاست‌های تحریمی آمریکا همراه باشند.
دست رد چین و پاکستان به آمریکا؛ روابط با ایران را ادامه می دهیم
همزمان بحث ها و تردیدها درباره اثرگذاری تحریم های آمریکا ادامه دارد؛ سخنگوی وزارت بازرگانی چین با اشاره به یک جانبه بودن این تحریم ها گفت: روابط اقتصادی دو کشور بدون توجه به قوانین داخلی کشورهای ثالث، توسعه پیدا می کند چین همانند گذشته در زمینه های اقتصادی و تجاری با ایران کار می کند و خروج آمریکا از برجام تاثیری در روابط اقتصادی دو کشور ندارد. به گفته وی، چین مخالف یک جانبه گرایی اقتصادی آمریکا یا هر کشور دیگری است و قوانین داخلی این کشور برای چین اهمیتی ندارد. پاکستان هم مثل چین اعلام کرد که این کشور روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران را به‌رغم تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی قطع نمی‌کند. به گزارش ایلنا، عمران خان رهبر جنبش «انصاف»، که در انتخابات پارلمانی اخیر پیروز شد، به صراحت اعلام کرده است که ایران از شرکای سنتی پاکستان است و به همکاری با این کشور ادامه خواهد داد. در مقابل دولت مغرب (مراکش) که تنها چهار میلیون دلار با ایران تعامل اقتصادی دارد، در راستای اجرای تحریم‌های آمریکا، دستور تعلیق معاملات بانکی با ایران را صادر کرد.
تحلیل گر قطری: واکنش ایران به درخواست ترامپ تحقیرکننده بود
به نوشته علی الهیل استاد دانشگاه و تحلیل گر سیاسی قطر، قدرت ایران مانع اثرگذاری کامل تحریم ها می شود. به گزارش فارس، این تحلیل گر عرب تأکید کرد: ایران علاوه بر سیطره بر تنگه هرمز، به نوعی بر دریای سرخ نیز سیطره دارد و هم اکنون بازیگری قدرتمند در منطقه غرب آسیاست. ایران در مقابل این اعلام آمادگی ترامپ، پاسخ تحقیرکننده‌ای به او داد و گفت: "ما هرگز با تو گفت‌وگو و مذاکره نمی‌کنیم."
بلومبرگ: با آغاز تحریم‌های نفتی ایران، خرید نفت از این کشور تنها تا ۵۰ درصد کاهش  می یابد
پایگاه بلومبرگ به نقل از دو مقام آگاه نوشت: پیش‌بینی دولت ترامپ این است که با آغاز تحریم‌های نفتی ایران، خرید نفت از این کشور تنها تا ۵۰ درصد کاهش یابد. این در حالی است که دولت ترامپ پیش از این هدف خود را به صفر رساندن صادرات نفتی ایران در ماه نوامبر اعلام کرده بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایران هم اکنون به طور میانگین روزی ۲/۱ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و چنان چه اتحادیه اروپا در راستای حفظ منافع اقتصادی ایران از برجام، خرید نفت خود از این کشور را افزایش دهد، پیش‌بینی دولت ترامپ از کاهش فروش نفت ایران از رقم اعلام‌شده نیز کمتر خواهد شد. پایگاه بیزنس استاندارد در گزارشی نوشته است که شاید سیاست گذاران آمریکا درباره تحریم صحبت کنند، اما سیاست‌های آن‌ها ضعیف، یک جانبه و پر هزینه است. این پایگاه رایزنی آمریکا با متحدانش را یکی از راهکارهای افزایش اثرگذاری تحریم ها دانست. در همین باره روسای جمهور آمریکا و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی بامداد شنبه درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

 

   نظر سنجی
کاهش 8 درصدی بدبینی به ایران در بین مردم آمریکا

بر اساس نظرسنجی‌ خبرگزاری رویترز در حالی 67 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که ایران تهدیدی برای آمریکا به‌شمار می‌آید که در زمان انعقاد توافق هسته ای، 75 درصد آمریکایی‌ها این اعتقاد را داشتند. همچنین در مقایسه با سال 2015 آمریکایی‌های بیشتری روسیه را تهدیدی بزرگ تر از ایران برای خود می‌دانند. به گزارش تسنیم، آن ها معتقدند که بر اساس اظهارنظر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 مداخله کرده و این اتهامات نیز وجود دارد که روسیه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره نیز مداخله خواهد کرد. در این نظرسنجی بیش از 4400 نفر شرکت کرده اند. همچنین به گزارش بی بی سی 22 درصد آمریکایی ها معتقدند که ایران یک تهدید فوری برای آمریکاست، در حالی که این عدد در سال 2015 نزدیک به 30 درصد بوده است. در عوض درصد آن هایی که در سال ۲۰۱۵ ایران را تهدیدی متوسط تلقی می‌کردند از 17.7 درصد به 20.7 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۵ ایران را هرگز تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی‌کردند افزایش یافته و از ۴ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۷ درصد در سال جاری میلادی رسیده است.

 

   خبر مرتبط
ظریف: مقامات ایران و آمریکا در نیویورک دیدار نمی کنند

وزیر امور خارجه درباره احتمال دیدار مقام‌های ایران و آمریکا در نیویورک واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شما در آینده نزدیک با مقام‌ آمریکایی از جمله پمپئو دیدار کنید؟گفت: خیر؛ دیداری صورت نمی‌گیرد. وی در خصوص تحلیل برخی رسانه‌ها درباره احتمال دیدار مقام‌های ایرانی و آمریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت:‌خیر. قرار نیست، دیداری صورت بگیرد.ما بارها موضع خود را اعلام کردیم. درباره پیشنهاد اخیر ترامپ نیز موضع رسمی‌ هم از سوی رئیس‌جمهور و هم از سوی ما اعلام شد.آمریکایی‌ها صداقت ندارند. ضمن این که آن ها درگیر اعتیاد خود هستند، اعتیاد تحریم اجازه نخواهد داد که ‌گفت‌و‌گویی صورت بگیرد. وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی داده شود؟ گفت: خیر پیامی نیست و پیامی وجود ندارد. ظریف افزود: اساساً ما در سیاست خارجه روابط دو جانبه با همسایگان و دوستانمان داریم. این طور نیست که برای هدف سومی رفت و آمد با کشوری داشته باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد