hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > میزان پذیرش بیماران کرونایی در گلستان ۲ برابر ترخیص شده است

میزان پذیرش بیماران کرونایی در گلستان ۲ برابر ترخیص شده است

 معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم اکنون میزان پذیرش بیماران کرونایی در گلستان دو برابر ترخیص است.
سراج الدین عارف نیا اظهارکرد: عدم رعایت موارد بهداشتی، برگزاری عروسی ها و عزا در مناطق ترکمن نشین، حذف قواعد بهداشتی و برگشت به روال عادی عامل افزایش شیوع کرونا در گلستان شده است.
وی افزود: ترس مردم نسبت به کرونا کاهش یافته و فرهنگ کرونایی هنوز جا نیفتاده است لذا نقش رسانه‌ها، علما و بهداشت باید پررنگ تر شود.
عارف نیا بیان کرد: هم اکنون مشکل بزرگ ما خوگرفتن مردم با این بیماری است، حساسیت های اولیه از بین رفته و دوباره مانند اسفند ماه، بنر، بلندگوها، صداوسیما و غیره هشدار می دهند اما تاثیر آن را نسبت به دوره اول کمتر می بینیم.
وی گفت: بار بستری استان تحت تأثیر قرار گرفته و اگر این روند ادامه داشته باشد مجبور خواهیم بود محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم مگر اینکه مردم رعایت کرده و روند شیوع کند شود.
عارف نیا با بیان اینکه تعطیلی مغازه‌ها و پاساژها و غیره تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد، ادامه داد: علی رغم هشدارها مردم همچنان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند هرچند که در مناطق با وضعیت قرمز محدودیت‌ها مانند عدم برگزاری نماز جمعه، بسته بودن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ممانعت از برگزاری مراسم عروسی و عزا و غیره دوباره اعمال شده است.
وی تاکید کرد: هر رفتار و کم‌کاری مردم روی بیمارستان‌ها تاثیر می‌گذارد و باید مردم دوباره کمپین «در خانه بمانیم» را راه‌اندازی کرده و آن را اجرا کنند.
عارف نیا بیان کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها محدود است و اگر شرایط بیماری با همین روند پیش برود از هفته بعد دچار چالش خواهیم شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون میزان پذیرش بیمارستان‌ها دو برابر ترخیص است و امیدواریم تا پنج روز توازن ایجاد شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد