hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۳۰ درصد مردم سمنان به کرونا مبتلا شدند

۳۰ درصد مردم سمنان به کرونا مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون ۳۰ درصد از مردم سمنان به این بیماری مبتلا شدند، گفت: رعایت نکات بهداشتی باید در اولویت نخست مردم قرار گیرد.

نوید دانایی در جلسه شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن ابراز نگرانی از ایجاد موج دوم ابتلاء به بیماری کرونا در روزهای آینده در شهرهای تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان به‌ضرورت رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت تأکید کرد و اظهار داشت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۳۰ درصد از مردم این منطقه به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی بابیان اینکه این در حالی است که میزان رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان استان سمنان به کمتر از ۳۰ درصد کاهش‌یافته است، افزود: موارد بستری روزانه در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان کاهش‌یافته است.

۸۴ نفر در استان سمنان فوت شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به افزایش تعداد موارد مثبت سرپایی در موارد دارای علائم خفیف بیان کرد: افراد در تماس با بیماران با نتیجه آزمایش مثبت در تمام شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش‌یافته است.

دانایی کل موارد بستری مشکوک به این ویروس در استان سمنان یک هزار و ۷۳۷ نفر عنوان کرد و گفت: میانگین سن بستری‌شدگان ۵۶.۵ سال است و در این مدت، تعداد موارد با تست مثبت از بین بیماران بستری ۶۰۷ نفر و میزان ترخیص از بیمارستان ۵۰۲ نفر با ۸۵ درصد است.

وی بابیان اینکه ۱۶ درصد موارد بستری در بخش ویژه معادل ۲۷۲ نفر با میانگین سن بستری‌شده در این بخش ۶۴.۸ سال است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۴ نفر معادل ۱۳ درصد از مبتلایان این منطقه فوت شدند.

ضرورت توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان میانگین سن افراد فوت‌شده را ۷۱.۶ سال عنوان کرد و یادآور شد: کم‌توجهی مردم و عادی شدن شرایط برای برخی از مسئولان و مردم زمینه را برای شیوع موج شدیدی از مبتلایان کرونا در روزهای آتی فراهم خواهد کرد.

دانایی با تأکید بر لزوم توجه ویژه عموم مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد: برگزاری برخی مراسم‌های غیرضروری و پرازدحام و نیز برخورد نکردن با برخی از متخلفان نگران‌کننده است و مسئولان دستگاه‌های نظارتی باید در این عرصه با اهتمام بیشتری وارد عمل شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد