hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پرداخت هرگونه شهریه به مدارس دولتی ممنوع است

پرداخت هرگونه شهریه به مدارس دولتی ممنوع است

گروه استان‌ها-رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پرداخت هرگونه شهریه به مدارس دولتی ممنوع است و خانواده‌ها می‌توانند پس از تشکیل انجمن اولیا و مربیان و تعیین میزان کمک، داوطلبانه اقدام کنند.

علیرضا محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 1400-1399، اظهار داشت: شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی پیش رو، به ادارات آموزش و پرورش اصفهان، اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال دارد در سال تحصیلی جدید نیز مشکل شیوع کرونا را داشته باشیم؛ بنابراین تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ادامه روند آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی آینده پیش بینی کرده و اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار سامانه‌ای به صورت متمرکز برای ثبت نام تمامی دانش آموزان پایه اول، هفتم و دهم پیش بینی شده است، گفت: خانواده‌های ساکن در شهر اصفهان ملزم هستند تا از طریق این سامانه نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اولویت با ثبت نام دانش آموزانی است که محل زندگی آنها به مدرسه نزدیک‌تر است و سپس نسبت به ثبت نام دانش آموزانی که مایل به تحصیل در مدرسه منطقه‌ دیگری هستند اقدام می‌شود.

محمودی ادامه داد: این امر به شرطی است که مدرسه بر اساس ظرفیت اختصاص یافته امکان ثبت نام دانش آموزان مازاد بر دانش آموزان محدوده خود را داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، اظهار داشت: طرح مذکور با اهداف شفاف سازی مراحل ثبت نام، جلوگیری از دریافت شهریه، پیشگیری از شیوع کرونا، پیشگیری از تردد خانواده‌ها، جلوگیری از آلودگی هوا و غیره اجرا می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: پرداخت هرگونه شهریه به مدارس دولتی ممنوع است و در صورتی که خانواده‌ای می‌خواهد به صورت داوطلبانه به مدرسه کمک کند می‌تواند پس از تشکیل انجمن اولیا و مربیان و تعیین میزان کمک این کار را انجام بدهد.

سنجش دانش آموزان پایه اول از اول مرداد آغاز می‌شود

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان از آغاز سنجش دانش آموزان پایه اول دبستان از اول مرداد خبر داد و گفت: 88 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سطح استان وجود دارند که 37 هزار نفر آنان سال گذشته سنجش شدند.

محسن الماسی افزود: سنجش از اول مرداد ماه سال جاری با رعایت پروتکل‌­های بهداشتی آغاز می­‌شود و با توجه به شرایط کرونا در جامعه، نحوه سنجش دانش آموزان تغییر کرده و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده سناریوهای مختلف تنظیم شد.

وی با اشاره به سناریوی مورد تایید ستاد ملی کرونا، گفت: در سال‌های گذشته 3 نوع پایگاه الف، ب و ج برای سنجش در نظر گرفته شده بود و امسال فقط مدل ب فعال است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان تصریح کرد: در پایگاه مدل ب 26 نفر مراجعه به پایگاه برنامه ریزی شده که در حال حاضر به 20 نفر تقلیل یافته است تا آمار ورود و خروج به پایگاه کمتر باشد و برای هر فرد نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 61 پایگاه سنجش فعال بود و امسال با توجه به تعداد پایگاه تخصصی 68 پایگاه برای سنجش افراد بدو ورود به مدرسه وجود دارد و هم اکنون 50 پایگاه اولیه در سطح استان پیش بینی شده که در مناطق مختلف و بر اساس تعداد دانش آموزان خدمت رسانی کنند.

الماسی با اشاره به میزان دانش آموزان پایه اول بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 1400-1399 اظهار داشت: 88 هزار نفر پایه اول بدو ورود در استان وجود دارند که از این تعداد 37 هزار نفر سال گذشته در پیش دبستانی سنجش شدند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت نخست، سنجش 51 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان است و اگر شرایط کرونا بهبود یافت و وضعیت سفید استان استمرار داشت، دانش آموزان پیش دبستانی هم سنجش می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان افزود: به خانواده‌های دارای فرزند کلاس اولی توصیه می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زمان ورود به پایگاه خود و فرزندشان ماسک و دستکش داشته باشند، دانش آموز گرسنه و خسته نباشد و حضور در  زمان اعلام شده از سوی سامانه را حتما رعایت کنند تا ازدحام به حداقل برسد.

وی با تاکید بر لزوم همراه داشتن مدارک مورد نیاز هنگام سنجش، گفت: خانواده‌ها فرم نوبت گیری از مدرسه‌ای که پیش ثبت نام انجام شده همچنین اصل شناسنامه والدین و دانش آموز و کارت بهداشت دانش آموز را هنگام سنجش همراه خود داشته باشند.

 الماسی ادامه داد: مدیران مدارس ابتدایی از پانزدهم تیر ماه می‌توانند نوبت گیری انجام بدهند و ما دو هفته بعد از نوبت گیری، ارجاعیات پایگاه ها را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به آموزش دانش آموز توسط والدین یا هر گونه ارگانی برای سنجش وجود ندارد و فقط سلامت جسمانی و ذهنی با پارامترهای موجود سنجیده می‌شود و رشد معمولی کودک ملاک است و خانواده‌ها از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با اشاره به هزینه سنجش کلاس اول، اظهار داشت: برای هر نوآموز 40 هزار تومان در نظر گرفته شده که والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که کارت بانکی همراه داشته باشند تا از طریق دستگاه کارت خوان وجه دریافت شود.

میزان شهریه مدارس غیردولتی مشخص شده است

رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه نشست با اصحاب رسانه، اظهار داشت: مهم ترین بحث ثبت نام مدارس غیر دولتی شهریه‌ای است که خانواده‌ها می‌پردازند.

وحید محمودی افزود: شهریه مصوب مدارس غیر دولتی به همه واحدها ابلاغ شده و خانواده‌ها می‌توانند با ورود به سامانه از میزان شهریه مصوب آگاه شوند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خانواده‌ها باید شهریه معین شده را پرداخت کنند و از آنجایی که هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست، در زمان مقرر و در صورت لزوم شورای سیاست‌گذاری بر اساس شرایط و مقتضیات تحصیل و کرونا در مورد میزان شهریه پرداختی تصمیم‌گیری خواه

در ادامه نشست، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در مدارس شاهد، به پایان رسیده است، اظهار داشت: زمان ثبت نام مدارس شاهد به اتمام رسیده ولی جاماندگان از ثبت نام که فرزند شهید، فرزند آزاده، نوه شهید، نوه جانباز 70 درصد به بالا هستند می‌توانند با مراجعه به مدرسه و اعلام وضعیت به مدیر مدرسه برای ثبت نام اقدام کنند.

لیلا سادات ابطحی افزود: ثبت نام دانش آموزان پایه دهم از اول تیر آغاز و به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام در مدرسه مورد نظر اقدام کنند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: هزینه حداقل و حداکثر ثبت نام در مدارس شاهد از طرف وزارتخانه اعلام می‌شود و سپس بر اساس شرایط استان به مدارس ابلاغ خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد