hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز موج دوم کرونا در بروجرد؛ بسیاری از نیروهای شبکه بهداشت درگیر ویروس شدند

آغاز موج دوم کرونا در بروجرد؛ بسیاری از نیروهای شبکه بهداشت درگیر ویروس شدند

رئیس شبکه و بهداشت درمان بروجرد با اشاره به آغاز موج دوم کرونا در بروجرد گفت: کرونا بسیاری از نیروهای شبکه بهداشت بروجرد را نیز درگیر کرد.
محمد کاکاوند ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند زیستی که با حضور ثمینی معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: در لرستان بیماری کرونا در بروجرد آغاز و  نخستین گزارش ابتلا به این بیماری از بروجرد اعلام شد.
وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان بروجرد در استان که یک موقعیت خاص است شروع این بیماری از اینجا شروع شد و ما توانستیم  موج اول را به راحتی مدیریت کنیم اما به خاطر وجود مسافرانی که از سمت خوزستان به بروجرد سفر کرده‌اند متاسفانه با موج دوم کرونا مواجه هستیم. 

رئیس شبکه و بهداشت درمان بروجرد عنوان کرد: 20 درصد از ساکنان مسکن مهر بروجرد را خوزستانی‌ها تشکیل داده‌اند این عزیزان به دلیلی گرمی هوا و تعطیلی مدارس وارد بروجرد شده و خیلی از منازل این شهرک را خریداری کرده‌اند.
وی بیان کرد: موج دوم کرونا شروع شده این بیماری  در استان و شهرستان هم قربانی می‌گیرد هم مبتلا می‌کند و باید گفت در حال حاضر ما درگیر گسترش این بیماری هستیم.
کاکاوند با اشاره به همکاری ارگان‌ها و ادارات با شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: هر کار و هر اقدامی در شهرستان در این مدت انجام شده همه با همکاری ارگان‌ها و ادارات و پشتیبانی فرمانداری این شهرستان انجام شده است.
وی تاکید کرد: 98 درصد مردم بروجرد غربالگری شده‌اند که از این تعداد 75 درصد  سالمندان بوده‌اند. اکثر فوتی‌های ما به دلیل کهولت سن و یا داشتن بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس شبکه و بهداشت درمان بروجرد با بیان اینکه کرونا بسیاری از نیروهای شبکه بهداشت بروجرد را نیز درگیر کرد اظهارداشت: امیدواری ما این است که به زودی موج دوم این بیماری تمام شود.
وی با اشاره به برپایی مراسم‌های عروسی و ختم در سطح شهرستان بروجرد افزود: درگیری اصلی ما به خاطر برگزاری مراسمات عروسی و عزا در سطح شهرستان است و خیلی از مبتلایان ما به خاطر حضور در چنین مراسم‌هایی مبتلا شده‌اند در واقع نقطه ضعف ما تجمعاتی است که ایجاد می‌شود بنابراین اگر بتوانیم جلوی برپایی این گونه مراسم‌ها را بگیریم، بیماری کنترل خواهد شد و برای کنترل تنها نیاز به 10 روز زمان داریم.
کاکاوند ضمن تشکر و قدردانی از پرسنل شبکه بهداشت و همکاری فرماندار بروجرد گفت: مردم به راحتی در شهر تردد دارندکه مبتلا می‌شوند و سپس به ما مراجعه می‌کنند، حقیقت این است که سرمایه‌ای نداریم، هزینه‌ها سنگین است و مرور زمان برای ما فرسودگی می‌آورد و مانده‌ایم چه کنیم؟
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد