hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آب خوزستان کرونا ندارد

آب خوزستان کرونا ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مردم نگران کیفیت آب شهرهای خوزستان نباشند زیرا کرونا هیچ ارتباطی با آب شرب ندارد و اصلا آب کرونا ندارد.
صادق حقیقی‌پور، با اشاره به وضعیت کیفی آب شهرستان‌های خوزستان، اظهار کرد: آبی که وارد خانه‌های شهروندان می‌شود به وسیله کُلر گندزدایی شده است. قدرت کُلر به حدی است که حتی باکتری‌ها را از بین می‌برد و از بین رفتن ویروس از جمله کرونا، بسیار آسان‌تر است.
وی افزود: با توجه به این موضوع، باید گفت که مردم نگران کیفیت آب شهرهای خوزستان نباشند زیرا کرونا هیچ ارتباطی با آب شرب ندارد و اصلا آب کرونا ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: مدرن‌ترین آزمایشگاه‌های کیفی آب در استان خوزستان فعال هستند و آب شربی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد را مرتبا هر ۱۰ یا ۲۰ دقیقه یک‌بار از نظر کیفی و بهداشتی آزمایش می‌کنند.
حقیقی‌پور عنوان کرد: آبی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد عاری از هرگونه میکروب است و آزمون‌های میکروبی که مرکز بهداشت روی آب انجام می‌دهد نیز بیانگر بیش از ۹۹ درصد سلامت آب است و یک یا ۰.۵ درصد باقی‌مانده نیز به دلیل خطاهای آزمایش است که وجود دارد.
وی گفت: طراحی خطوط لوله‌های آب در خیابان‌ها به شکلی انجام شده است که این خطوط کاملا از خطوط فاضلاب جدا هستند و امکان اینکه فاضلاب باعث آلودگی آب شرب شود نیز وجود ندارد. آب در خطوط آبی دارای جریان پرفشار است اما در خطوط فاضلاب شاهد فشار نیستیم و هیچگاه جریان کم‌فشار به سمت جریان پرفشار نمی‌رود و امکان ورود فاضلاب به درون آب وجود ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد