hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر/ ‌اعلام وضعیت قرمز ‌در ۴ شهر

افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر/ ‌اعلام وضعیت قرمز ‌در ۴ شهر

اکنون ۴ شهرستان بوشهر، کنگان، گناوه و دشتستان در وضعیت کرونایی قرمز قرار دارد که با تصویب ستاد ملی کرونایی بخشی از محدودیت‌ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این شهرستان‌ها اعمال می‌شود.
ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا صبح امروز در بوشهر تشکیل و راهکارهای لازم برنامه مقابله با این ویروس ارائه شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این جلسه از افزایش بیماران کرونایی در استان  خبر داد و اظهار داشت: بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر افزایش یافته و این در حالی است که بیماران بستری این ویروس روند صعودی دارد.
شیب  ابتلا به بیماری کرونا باید در استان بوشهر شکسته شود
سعید کشمیری از سرعت رشد بیماری  و شیب تند این بیماری در استان خبر داد و گفت: شدت انتقال ویروس کرونا در استان بوشهر افزایش یافته که باید این شیب شکسته شود.
وی با بیان اینکه بستری و مرگ بیماران کرونایی در استان بوشهر ‌افزایش یافته است تاکید کرد: باید در اقدامی جهادی همه مردم در سطوح مختلف جامعه نسبت به شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.
وی با تاکید بر کاهش رفت و آمدها در بازار و ادارات و تردد میان شهرها افزود: مراسم تجمعی، دورهمی و شرکت در جشن‌ها و مراسم ترحیم‌ها باید کاهش یابد و در این راستا فرمانداران باید با جدیت ورود کنند و به مدت 2 هفته این مسائل را ممنوع کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر استفاده از ماسک افزود: اگر استفاده مردم  از ماسک بالای 70 درصد شود این بیماری خیلی سریع کاهش می‌یابد و شاهد پیک دوم نخواهیم بود.
ضرورت ممنوع شدن تجمع در فضای سربسته
کشمیری با تاکید بر ممنوع شدن تجمع در فضای سربسته تصریح کرد:رعایت مسائل بهداشتی در همه سطوح باید رعایت شود و در این راستا سواحل استان بوشهر باید  به مدت 10 روز بسته  شود چراکه ساحل و تفرجگاه‌ها شلوغ شده عدم رعایت سبب افزایش بیماران کرونایی  شده است.
وی با بیان اینکه افزایش بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه  نشان از  وضعیت بحرانی بیماری کرونایی است تاکید کرد:  در خانه ماندن ماسک زدن و شستشوی دست و عدم شرکت در  تجمعات امری مهم و ضروری است.
استاندار بوشهر در این نشست با بیان اینکه وضعیت استان در مرود بیماری کرونا نگران کننده است، گفت: ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم و اصناف در فاز نخست بیماری کرونا، انتظار داریم در فاز دوم هم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نسبت به کاهش روند شیوع کرونا همکاری لازم را انجام دهند.
عبدالکریم گراوند با تاکید بر استفاده ار ماسک برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا بیان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت  و از ماسک استفاده نکنند با شرایط به مراتب بدتری مواجه خواهیم شد.
تعطیلی تالارهای پذیرایی و عروسی، پارک‌ها و سواحل استان بوشهر
ادامه تعطیلی تالارهای پذیرایی و عروسی، پارک‌ها و سواحل استان بوشهر از مصوبات این نشست بود که تاکید شد: هر فروشگاهی که در استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد بلافاصله توسط ادارات صمت،  تعزیرات حکومتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تعطیلی آن اقدام و پلاکاردی هم مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صنف مورد نظر نصب شود.
ضرورت توجه بیشتر بانک‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم دریافت اقساط به صورت حضوری را از دیگر مصوبات نشست ستاد  استانی مقابله با کرونا بود که مقرر شد با همکاری فرمانداران، روسای شوراها و بزرگان مناطق مختلف استان، فرهنگ سازی لازم برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و  مجالس ترحیم صورت گیرد.
پویش رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی راه‌اندازی شود
بر اساس این مصوبه فرمانداران با کمک شبکه‌های بهداشت و درمان و فعالان اجتماعی پویش رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را راه‌اندازی کنند و راهکارهای استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی برای نظارت بر بازار و سواحل شناسایی شود.
ادامه ضدعفونی کردن شهرها توسط شهرداری‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ترمینال‌های مسافری، فرودگاه و اسکله‌ها و بنادر از دیگر مصوبات این نشست بود که جمع آوری و تعطیلی مراکز عرضه قلیان در استان مورد تاکید قرار گرفت.
امکانات نقاهتگاهی و قرنطینه‌ای برای موارد بستری بیماران کرونایی آماده می‌شود
آماده شدن امکانات نقاهتگاهی و قرنطینه‌ای برای موارد بستری از سوی فرماندهی ارشد نظامی استان بوشهر مورد تاکید اعضای ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر قرار گفت و تاکید شد:  کارمندانی که تست کرونا می‌دهند تا زمانی که جواب تست آنها اعلام نشده در محل کار حاضر نشوند.
فعال شدن کارگروه اقتصادی استان با هدف کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیازمندی‌های بخش درمان ارائه برنامه‌های آموزشی برای مقابله با کرونا از سوی صدا و سیما، مشارکت تبلیغاتی شهرداران از همه امکانات تبلیغی برای هشدار در مورد ویروس کرونا و ادامه تب سنجی در ورودی ادارات از دیگر مصوبات جلسه استانی مقابله با کرونا بود.
 کنترل شدید رفت و آمد در 4 شهرستان بوشهر، دشتستان، کنگان و گناوه که در وضعیت قرمز قرار دارند از دیگر موارد پیشنهادی برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد