hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خانه بیلیارد استاندارد نداریم؛ افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها

خانه بیلیارد استاندارد نداریم؛ افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان گفت: با وجود افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، خدمات رشته‌های بولینگ و بیلیارد بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته‌ است.
مسعود داوودی، درباره نحوه آغاز فعالیت‌های هیئت بولینگ و بیلیارد استان پس از رفع محدودیت‌های اعمال شده بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته بر اساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا فعالیت‌های هیئت بولینگ و بیلیارد استان هم مانند سایر رشته‌های ورزشی متوقف شده و ابلاغیه اداره‌کل ورزش و جوانان استان در این خصوص به تمام باشگاه‌های بولینگ و بیلیارد تحت پوشش هیئت اطلاع‌رسانی شد.
وی افزود: خوشبختانه در این زمینه تعامل خوبی بین مدیران باشگاه‌ها و هیئت اتفاق افتاد و برای بازگشایی مجدد باشگاه‌ها، طبق دستورالعمل‌ها به صوت مرحله به مرحله عمل کردیم. در گام نخست مجوز بازگشایی باشگاه‌های بولینگ صادر شد که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت و مسابقاتی نیز برگزار شد.
رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از باشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: با اداره‌کل ورزش و جوانان استان درباره استفاده باشگاه‌ها از تسهیلات بانکی و امور مربوط به اداره تأمین اجتماعی و اداره کار مکاتباتی صورت گرفت و امیدواریم باشگاه‌ها بتوانند از این تسهیلات بهره ببرند.
وی در توضیح نحوه بازگشایی باشگاه‌های بیلیارد استان، گفت: در رشته بیلیارد حساسیت‌ها بیشتر از سایر رشته‌ها بود و اخیراً مجوز بازگشایی باشگاه‌های بیلیارد صادر شد. خوشبختانه باشگاه‌های بیلیارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را آغاز کردند و فعالیت‌شان آرام آرام گسترش پیدا می‌کند.
داوودی در پاسخ به اینکه هیئت بولینگ و بیلیارد استان چه برنامه‌هایی برای سال جاری دارد، گفت: دوره‌های آموزشی هیئت از طرف فدراسیون و اداره ورزش و جوانان به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود که خوشبختانه فدراسیون بخشنامه‌ای در این زمینه ابلاغ کرده است. بر همین اساس در حال بازنگری در تقویم سال 99 هیئت هستیم تا بخشی از آن را به برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت ویدئوکنفرانس اختصاص دهیم تا این دوره‌ها با حضور حداقل مخاطبان برگزار شود.
وی ادامه داد: کلاس‌های تئوری توسط مدرس به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده و خوشبختانه با تفاهمی که با یکی از دانشگاه‌ها در این زمینه داشته‌ایم، بستر این امر فراهم شده است. درباره کلاس‌های عملی هماهنگی‌های لازم به وجود آمده و ورزشکاران می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در دوره‌های عملی حاضر شوند. فکر می‌کنم فدراسیون درباره تقویم سال جاری هیئت تا اواسط تیرماه اعلام نظر خواهد کرد و پس از آن درباره دوره‌های آموزشی اطلاع رسانی و به احتمال زیاد این دوره‌ها در مردادماه برگزار خواهد شد.
رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان خاطرنشان کرد: درباره برگزاری مسابقات باید برخی تمهیدات را انجام دهیم و هنوز از سوی فدراسیون نحوه برگزاری رنکینگ‌ها به ما اعلام نشده است. منتظر هستیم اصلاحیه تقویم فدراسیون انجام شود و ما بر اساس آن ابلاغ کنیم. با این حال اقدامات مربوط به برگزاری اردوهای آماده‌سازی ملی‌پوشان استان از جمله ارمغان حسنی، ملی‌پوشان مرد و استعدادهای برتر المپیاد سال گذشته آغاز شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته فعالیت‌شان را در باشگاه بیلیاردشهر انجام می‌دهند. به هر حال شرایط فعلی دوران بسیار ویژه و حساسی است و در وهله نخست سلامتی افراد مطرح است و امیدواریم در سال جاری اتفاقات خوبی برای ورزش و رشته‌های تحت پوشش هیئت رخ دهد.
وی در پاسخ به اینکه هیئت بولینگ و بیلیارد چه انتظاراتی از مدیرکل ورزش و جوانان استان دارد، گفت: اولین توقع ما درباره مسائل مالی و توزیع درست بودجه‌های اختصاص یافته است. این مسئله را در جلسه‌ای که با طباطبایی داشتیم مطرح کردیم و ایشان هم با آغوش باز پذیرفتند و امیدواریم حمایت‌های معنوی و مالی بیشتری از هیئت‌های ورزشی صورت گیرد. همچنین در استان اصفهان یک خانه بیلیارد به معنای واقعی که در حد استاندارد باشد و بتوان اردوها را در آن برگزار و یا از استعدادها حمایت کرد، نداریم. همان‌طور که می‌دانید به دلیل تحریم‌ها هزینه رشته‌های ورزشی افزایش سرسام‌آوری داشته و امیدواریم در این زمینه راهکاری اندیشیده شود.
داوودی افزود: البته در رشته بولینگ و بیلیارد افزایش قیمت‌ها به صورت حداقلی صورت گرفته و با مدیران باشگاه‌ها جلساتی را به صورت مجازی برگزار کردیم و همدلی خوبی به وجود آمده است. رشته‌های بولینگ و بیلیارد حدود 15 تا 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته‌اند، در صورتی که بسیاری از هزینه‌ها حتی تا 150 درصد افزایش یافته است. با این حال تلاش کردیم افزایش هزینه‌ها را مدیریت کنیم تا مخاطبان بولینگ و بیلیارد نگرانی کمتری داشته باشند و بتوانند از این رشته‌های جذاب و آینده‌دار بهره ببرند.
وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در فدراسیون، گفت: همان‌طور که می‌دانید فدراسیون دست‌خوش تغییرات شده و محمدرضا مقصودلو به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شده است. سرپرست فعلی فدراسیون چند روز قبل در اصفهان بود و در جلسه‌ای که همراه با مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار کردیم و با توجه به ظرفیت خوب استان، قول‌های مساعدی برای حمایت در جنبه‌های مختلف دادند. فکر می‌کنم با حمایت فدراسیون و بودجه‌ای که به هیئت‌های برتر اختصاص می‌یابد اتفاقات خوبی بیفتد.
رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان خاطرنشان کرد: هیئت بولینگ و بیلیارد استان جزو هیئت‌های برتر کشور به شمار می‌رود و سال گذشته رتبه سوم کشور را به دست آوردیم و بر همین اساس انتظار حمایت بیشتری داشتیم. به هر حال با آمدن مقصودلو به فدراسیون، امیدواریم تحولات خوبی صورت بگیرد و تقویم کاری و مسابقات اجرا شود. تغییرات مکرر در تقویم فدراسیون موجب توقف هیئت‌ها برای برگزاری مسابقات شده و این بلاتکلیفی ضربه بزرگی به رشته‌های تحت پوشش ما زده است. اگر اداره ورزش و جوانان استان، فدراسیون و اسپانسرها حمایت‌های لازم را برای برگزاری مسابقات به عمل آورند، می‌توانیم مدال‌های رنگارنگی کسب کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد