hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > گرما هیچگونه تاثیری در چرخش و انتقال ویروس کرونا ندارد

گرما هیچگونه تاثیری در چرخش و انتقال ویروس کرونا ندارد

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت : گرما را به عنوان سدی در مقابل ابتلا به بیماری در نظر نگیرد، گرما هیچگونه تاثیری در چرخش و انتقال این ویروس ندارد.
سیاوش وزیری فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص تاثیر گرما بر شیوع ویروس کرونا، گفت : گرما هیچگونه تاثیری در چرخش و انتقال ویروس کرونا ندارد.
او گفت : طی هفته‌ها و ماه‌های گرم سال اساسا بیماری ویروسی تنفسی کاهش فراوانی پیدا می‌کند، ولی در مورد ویروس کرونا با توجه به اینکه نقل و انتقال این ویروس تا ۴۷ درجه سانتی‌گراد امکان پذیر است و در شرایط عادی دمای شهر‌ها و استان‌ها به ۴۷ درجه سانتی‌گراد نمی‌رسند این کاهش وجود ندارد.
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی افزود: انتظار می‌رود در هفته‌ها و ماه‌های گرم سال در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک شاهد طغیان‌های خوشه‌ای بیماری کرونا ویروس در استان‌ها مختلف باشیم، بنابراین گرما را به عنوان سدی در مقابل ابتلا به بیماری در نظر نگیرد.
وزیری ادامه داد: از صحبت‌های غیرعلمی در مصرف الکل و مواد مخدر برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به شدت اجتناب کنید هیچ‌وقت ماده مخدر و الکل در مقابل این ویروس اثر حفاظتی و درمانی نداشته و با این تصور غلط خود را در معرض آسیب‌های ناشی از الکل قرار ندهید.
او گفت: طبق مطالعات علمی هنوز اینکه آیا ابتلا به بیماری کرونا ویروس ۱۰۰ درصد به معنای مصونیت باشد یا نه و یا اگر مصونیتی حاصل شود مدت زمان آن چقدر است، اعلام نشده، بنابراین این افراد هم چارچوب‌های که توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا را همچنان رعایت کنند .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد