hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بومی سازی اقلام مورد نیاز واحد‌های تولید لوازم خانگی

بومی سازی اقلام مورد نیاز واحد‌های تولید لوازم خانگی

نایب رئیس اتحادیه بازار لوازم خانگی استان اصفهان گفت: اصفهان دومین استان پیشروی صنعت لوازم خانگی در کشور است و در حال حاضر توانسته ایم در بومی سازی ۸۰ درصد از اقلام مورد نیاز واحد‌های صنعتی‌این حوزه پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.
علیرضا قندی نایب رئیس اتحادیه بازار لوازم خانگی استان اصفهان ،اظهارداشت: از انجایی که همیشه یکی از دغدغه‌ها و نیاز‌های اساسی مردم جامعه تامین و خرید لوازم خانگی در بازار بوده است، اما متاسفانه به خاطر نبود مدیریت صحیح بر روند عملکرد فروشندگان این بازار این حوزه سال هاست که وارد یک رکود تورمی بزرگ شده است.

او افزود: با توجه به ایجاد نظارت ها، مدیریت و کنترل‌های لازم بر نحوه نرخ گذاری لوازم خانگی شاهد توقف صعود قیمت‌ها در این بازار هستیم.

نایب رئیس اتحادیه بازار لوازم خانگی استان اصفهان گفت:  نظارت‌های کافی بر عملکرد بازار لوازم خانگی با همکاری و مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه استان انجام گرفته و همچنان ادامه دارد.هم اکنون حدود ۸۰ درصد از اقلام مورد نیاز واحد های صنعتی حوزه تولید لوازم خانگی استان بومی سازی شده است.

قندی افزود: اصلی‌ترین اقدام اتحادیه برای توقف غیر منطقی افزایش قیمت اقلام لوازم خانگی در بازار جلوگیری و کاهش قاچاق کالا و کنترل بر نحوه ورود و خروج کالا در بازار استان اصفهان بوده است.

او اضافه کرد: باید در نظر داشت که صنعت لوازم خانگی استان اصفهان به عنوان دومین استان پیشروی این حوزه در کشور شناخته می‌شود و به همین خاطر علاوه بر ایجاد نظارت‌ها بر بازار این حوزه در تلاش هستیم تا مشکلات کمبود و گرانی مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی لوازم خانگی استان اصفهان را برطرف کنیم.

نائب رئیس اتحادیه بازار لوازم خانگی استان اصفهان ادامه داد: از انجایی که مهمترین اقلام مواد اولیه صنعت لوازم خانگی استان اصفهان الومینیوم است به همین منظور با جلساتی که با حضورمسئولین مربوطه برگزار شده مقرر گردیده تا ظرفیت‌ها برای توسعه واحد‌های ورقه الومینیوم فراهم شود تا بتوانیم شاهد سود دهی این کار در صنعت لوازم خانگی استان اصفهان باشیم.

قندی گفت: در استان اصفهان ۵ شرکت بزرگ تولید انواع لوازم خانگی وجوددارد که تاکنون برنامه هاو طرح‌های گوناگونی در مورد افزایش تولیدات این کارخانجات در استان اصفهان گرفته شده است.


نایب رئیس اتحادیه بازار لوازم خانگی استان اصفهان ادامه داد: صنعت لوازم خانگی استان اصفهان از اشتغالزایی مطلوبی بر خوردار است به طوری که تاکنون بیش از ۲ هزار نفردر واحد‌های تولیدی این حوزه مشغول کار هستند.

قندی یادآور شد:سال گذشته به دلیل نبود کنترل‌های لازم و افزایش نرخ ارز رکود ۳۰ درصدی در صنعت لوازم خانگی استان اصفهان رقم خورد، اما خوشبختانه توانسته ایم اقدامات موثری را در زمینه جلوگیری از خسارات ناشی از قیمت ارزدر این حوزه انجام دهیم.

او افزود:با این وجود همچنان در بازار این صنعت مشکلاتی بسیاری همچون کاهش ۶۰ درصدی قدرت خرید مردم وجود دارد که می‌توانیم با گام نهادن در مسیر منطقی شدن و کاهش قیمت اقلام لوازم خانگی در این بازار این بحران را حل کنیم.

نائب رئیس اتحادیه بازار لوازم خانگی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضرقیمت برخی از اقلام لوازم خانگی مدل ۲۰۲۰ مانند لباسشویی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، تلویزیون ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان، ظرفشویی ۶ میلیون و ۵۵۰ هزارتومان و اجاق گاز ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان در بازار عرضه و به فروش می‌رسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد