hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان شمالی| راه‌اندازی ایستگاه استقبال از مسافران در ورودی شهرهای استان

خراسان شمالی| راه‌اندازی ایستگاه استقبال از مسافران در ورودی شهرهای استان

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از پیگیری این نهاد برای ثبت بجنورد با عنوان شهر سفره کردی و چادرشب در یونسکو خبر داد.

 حبیب یزدان پناه با بیان اینکه در 6 ماه گذشته مبلغ 35 میلیارد ریال وام به متقاضیان رشته‌های صنایع‌دستی پرداخت‌شده است، گفت: رشته‌های زیادی از هنر صنایع‌دستی در این استان رواج دارد که اصلی‌ترین محصول هنر دست را می‌توان قالی دو رو بافت ترکمن معرفی کرد. او با اشاره به اینکه از 6 ماه قبل از بافت، قالی دو روی ترکمن پیش‌فروش می‌شود، اظهار کرد: این قالی در روستای دویدوخت از توابع رازجرگلان بافته می‌شود که هنری زیبا و سودمند است. او خواستار توجه ویژه مسئولان به صنایع‌دستی خراسان شمالی شد و با تأکید بر لزوم راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در بجنورد، افزود: از استانداری انتظار همکاری می‌رود و با شورای شهر برای اختصاص زمینی مناسب رایزنی شده است.

 سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از دیگر برنامه‌های این نهاد را، راه‌اندازی ایستگاه استقبال از مسافران در ورودی شهرهای استان دانست. یزدان پناه با اشاره به اینکه قالب صنعت گران در این استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: 92 درصد فعالان رشته‌های صنایع‌دستی بانوان‌اند که با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر حمایت از قشر بانوان و جوانان باید به حوزه صنایع‌دستی توجه ویژه‌ای شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد