hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روند ابتلا به بیماری کرونا در بروجرد نزولی است/ مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشتند

روند ابتلا به بیماری کرونا در بروجرد نزولی است/ مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشتند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد رکن اصلی درمان کرونا را قرنطینه دانست و گفت: مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشته‌اند و مبتلا شدن برایشان مهم نیست.
محمد کاکاوند  اظهار داشت: کرونا در کل کشور غیر قابل کنترل شده در حال حاضر کرونا در حال دویدن است  و ما در حال راه رفتن و دیگر گرفتن تست از مردم فایده‌ای ندارد چون مردم رعایت نمی‌کنند.
وی افزود: 40 درصد تست‌هایی که در بروجرد انجام می‌شود مربوط به حوزه کاری و از هر 100 نفر 60 درصد منفی است که با توجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نوبت آن مابقی هم گرفتار کرونا می‌شوند و باید گفت در حال حاضر وضعیت به شکلی است که باید از سمت بهداشت به سمت درمان حرکت کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد عنوان کرد: رکن اصلی درمان قرنطینه است و تست و قرنطینه مانند دیگر کشورها باید با هم در یک راستا حرکت کنند البته نه این که هزینه تست را بدهیم، جواب هم مثبت باشد ولی قرنطینه در کار نباشد.
وی تصریح کرد: کرونا در استان و بروجرد خوب کنترل شد اما با طولانی شدن روند بیماری دیگر نمی‌توانیم مردم را کنترل کنیم؛ تست‌هایی ارزش دارد که مردم بعد از  آگاه شدن بیماری در خانه بمانند تا زنجیره بیماری قطع شود، درحال حاضر که همه در گردش و بازار و کوچه و خیابان هستند تست گرفتن فایده‌ای ندارد.
کاکاوند با اشاره به عدم کنترل مردم در بحث کرونا بیان کرد: درحال حاضر تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم توصیه کردن است اما مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشته‌اند و مبتلا شدن برایشان مهم نیست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد اظهارداشت: با توجه به شیب صعودی کرونا دستورالعمل‌هایی برای بازگشایی برخی صنوف حساس و پر خطر صادر شده و این اصلا تصمیم خوبی نیست.
وی با بیان اینکه روند بیماری در بروجرد نزولی است افزود: تمام بستری‌های این شهرستان را محدود به یک بخش کردیم و خوشبختانه آمار فوتی‌های ما پایین است، البته تمام فوتی‌های ما یا به علت سن بالا یا به علت داشتن بیماری زمینه‌ای از دست رفته‌اند و در واقع میانگین سن فوتی‌های ما 70 سال است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد