hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > اعلام قرق ذخیره گاه‌های جنگلی در استان سمنان

اعلام قرق ذخیره گاه‌های جنگلی در استان سمنان

به منظور اجرای طرح ۹ در ۹۹ طرح محدوده ذخیره گاه‌های جنگلی استان تجدید آگهی شد و از چرای دام، قطع درخت و بوته کنی و هرگونه تخریب در محدوده‌های اعلام شد.

بهزاد گلابیان افزود : در راستای اجرای طرح ۹ در ۹۹ سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور چهار ذخیره گاه جنگلی استان سمنان تجدید آگهی گردید.

وی افزود: محدوده ذخیره گاه‌های جنگلی استان به همراه مختصات، نقشه محدوده و سامان‌های عرفی منطقه درج گردیده و از عموم مردم و بخصوص دامداران مناطق مجاور خواسته شده است از چرای دام، قطع درخت و بوته کنی و هرگونه تخریب در محدوده‌های اعلام شده خودداری نمایند.

رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: معرفی ذخیره گاه‌های جنگلی به منظور حفاظت بیشتر از گونه‌های نادر، در معرض تهدید و انقراض و همچنین گونه‌های درختی و درختچه‌ای با صفات برتر ژنتیکی می‌باشد.

بهزاد گلابیان بیان کرد: مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر احاله مدیریت بهره برداری پارک‌های جنگلی استان به بخش‌های نیمه دولتی و خصوصی، پارک جنگلی شهید ساجدی شهرستان دامغان پس از تهیه طرح و برگزاری تشریفات قانونی از جمله تصویب طرح در کمیته فنی و برگزاری مزایده به بخش خصوصی صاحب صلاحیت احاله مدیریت گردید.

او ابراز داشت: با احاله مدیریت پارک‌های جنگلی به بخش خصوصی علاوه بر کاهش هزینه‌های بخش دولتی با پیش بینی فعالیت‌های درآمدزا در طرح مصوب، میزان بازدهی پارک‌های جنگلی و خدمات رسانی به مردم افزایش می‌بابد.

بهزاد گلابیان رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در ادامه اظهار داشت: به منظور ارج نهادن به مقام والای شهدای منابع طبیعی که در راه حفاظت از منابع طبیعی کشور و در درگیری با قاچاقچیان چوب و متصرفین اراضی ملی جان عزیزشان را تقدیم کرده اند پارک جنگلی “آب مرجان” شهرستان میامی، به “پارک جنگلی شهدای منابع طبیعی” تغییر نام یافت؛ و به منظور تجلیل از شهدای مدافع حرم، پارک جنگلی “صیدآباد” شهرستان سرخه با عنوان “پارک جنگلی شهدای مدافع حرم” نام گذاری شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد