hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فعالیت مترو اصفهان با ۳۰ هزار مسافر در روز

فعالیت مترو اصفهان با ۳۰ هزار مسافر در روز

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد مسافران مترو اصفهان از ماسک استفاده می کنند، گفت: در باجه های شارژ کارت تمام ایستگاه ها ماسک فروخته می شود و دائما از طریق سیستم صوت داخل ایستگاه ها و به صورت حضوری و شفاهی برای استفاده از ماسک به شهروندان تذکر داده می شود.
سعید فاضل ، اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته آمار مسافران مترو به بیش از یکصد هزار مسافر در روز رسید و پیش بینی می شد تا آخر اسفند و باتوجه به روند معمول افزایش ترددها در شب های عید، آمار مسافران مترو اصفهان به یکصد و سی هزار نفر برسد.
وی با اشاره به اینکه در بهمن ماه سال ۹۷، تعداد مسافران مترو اصفهان ۸۰ هزار نفر بود که تا اواخر اسفند به یکصد هزار نفر رسید، افزود: باتوجه به آمار سال ۹۷ به نظر می رسید در اسفند ۹۸ نیز تعداد مسافران مترو به یکصد و سی هزار نفر برسد اما شیوع ویروس کرونا کرونا و تعطیلی مترو باعث کاهش آمار مسافران مترو شد تا در نهایت مترو اصفهان ۲۴ اسفند تعطیل شد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو اصفهان با بیان اینکه مترو اصفهان ۸۰ روز تعطیل بود، گفت: از ۱۳ خرداد امسال مترو اصفهان فعالیت خود را با زیر ۲۰ هزار مسافر در روز از سر گرفت و در حال حاضر به ۳۰ هزار مسافر در روز رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: آمار مسافران مترو اصفهان در هفته های آینده بیشتر خواهد شد اما با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شاید به ۴۵ هزار مسافر در روز برسیم ولی به نظر نمی رسد خیلی بیشتر شود.
فاضل در مورد رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مترو اصفهان نیز اظهار کرد: از طریق مانیتورهای داخل قطارها، پوسترها و بنرهای داخل قطارها و تابلوهای اعلانات داخل ایستگاه ها توصیه های بهداشتی نمایش داده می شود و اطلاع رسانی به شهروندان به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه هر چند ساعت یک بار تمام سطوح داخل قطارها و قسمت هایی که در تماس با دست شهروندان است مثل پله برقی و آسانسورها ضدعفونی می شود، گفت: همچنین تمام سطوح مربوط به باجه های شارژ کارت ضدعفونی می شود. دستگاهی نیز در ورودی و خروجی تعبیه شده که مردم می توانند دست ها خود را با مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل ضدعفونی کنند.
استفاده ۸۰ درصد مسافران مترو از ماسک
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو اصفهان به نصب برچسب های فاصله گذاری در داخل واگن ها و ایستگاه های مترو اشاره و خاطرنشان کرد: هر شب در داخل آشیانه همه قطارها ضدعفونی می شوند، اما هنوز به صورت سنتی این کار انجام می شود و در آینده نزدیک این کار با دستگاه های مخصوصی که خریداری شده، از طریق اشعه فرابنفش انجام می شود.
به گفته وی، هم اکنون ۴ دستگاه ضدعفونی کننده مخصوص مترو با اشعه فرابنفش خریداری شده و اپراتورهای مخصوص این دستگاه ها به صورت تئوری و عملی آموزش دیده اند، اما هنوز سکوها آماده نشده تا دستگاه ها راحت وارد قطار شوند و این کار نیاز به زمان دارد، اما به زودی با فراهم شدن زیرساخت های لازم، اپراتورها کار خود را شروع می کنند و ضدعفونی روزانه قطارها با دستگاه اشعه فرابنفش صورت می گیرد.
فاضل با اشاره به الزام استفاده از ماسک در مترو براساس دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در باجه های شارژ کارت تمام ایستگاه ها، ماسک هم فروخته می شود، در عین حال که دائما از طریق سیستم صوت داخل ایستگاه ها و به صورت حضوری و شفاهی برای استفاده از ماسک به شهروندان تذکر داده می شود، اما در بازدیدهایی که داریم تقریبا ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند که باتوجه به خطر ویروس کرونا ممکن است ناقل باشند و باید حتما ماسک می زنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد