hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی| جذب دانشجو، هدف ساخت افلاک‌نمای دانشگاه فردوسی

خراسان رضوی| جذب دانشجو، هدف ساخت افلاک‌نمای دانشگاه فردوسی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: افلاک‌نما یکی از مناطق جذب و بازدید دانشجویان است.


محمد کافی در مراسم افتتاحیه افلاک‌نمای دانشگاه فردوسی مشهد، اظهارکرد: دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد نظیر تمام دانش‌آموختگان سراسر کشور به دنبال کاربردی کردن علوم و ایجاد کاروشغل هستند. ذهنیت افراد در رشته فیزیک بدین‌صورت است که رشته‌ای پایه‌ای و کاربردی است و ممکن است جذابیت در آن کم‌تر باشد.

او افزود: می‌توانیم جذابیت‌ها و کارکردهای این رشته را مشاهده کنیم که تلاش‌های به ثمر رسیده کارشناسان شرکت دانش‌بنیان انگاره فیزیک توس در افلاک‌نمای دانشگاه فردوسی، نمونه بارز آن است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: بهره‌گیری از تکنیک‌ها و فنّاوری‌های خارجی در مباحثی نظیر افلاک‌نما و کارهای بزرگی مثل آن نظر اشتباهی است و کارشناسان شرکت دانش‌بنیان انگاره فیزیک توس با تلاش سه‌ساله و پشتکار قوی نشان دادند که چنین باورهایی غلط است. کافی گفت: اگر همت این عزیزان نبود، دردسرها و چالش‌های پیش‌روی این پروژه بسیاری از افراد را از پا درمی‌آورد. او بیان کرد: گستره فعالیت‌های شرکت انگاره فیزیک توس از دانشگاه فراتر رفته و امیدوارم این فضا که با هدف جذب دانشجو ساخته‌شده و یکی از نقاط بازدید و قطعات پازلی که برای جذب دانشجو در دانشگاه فردوسی به آن‌ها نشان می‌دهیم.

مدیر افلاک‌نمای دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: در سیستم‌های افلاک‌نمای دانشگاه فردوسی 90 هزار دلار صرفه‌جویی کردیم.

محمدهادی طباطبایی اظهار کرد: افلاک‌نما یا پلنتاریوم یک رسانه علمی و فرهنگی است که مدت استفاده از آن در دنیا حدود 100 سال است. مهم‌ترین نقش آن الهام‌دهنده دانشمندان فردا و جلب افکار عمومی به علم است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد