hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بوئین زهرا به شهرهای پر خطر پیوست/ مردم رعایت کنند

بوئین زهرا به شهرهای پر خطر پیوست/ مردم رعایت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بدلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، با قرمز شدن وضعیت شهرستان بوئین زهرا شهرهای قزوین و تاکستان نیز در ردیف مناطق پر خطر قرار گرفتند.
پیمان نامدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر وارد فاز دیگری از شرایط زندگی شده ایم که به نام فاصله گذاری اجتماعی معروف است که باید خود را با آن هماهنگ کنیم و این به معنای بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی نیست.
وی بیان کرد: همان طوری که قبلاً هم در ستاد ملی کرونا تعریف شده بر اساس فاصله گذاری پویا قرار است کسب و کار و زندگی روزمره مردم بر اساس وضعیت سفید و زرد به مرحله قبلی بازگردد اما توجه به توصیه‌های بهداشتی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: خط قرمز ما برگزاری همایش و مراسم است که در خانه و یا خارج از آن برگزار می‌شود و این موضوع یک تهدید جدی برای افزایش بیماری کرونا تلقی می‌شود.
نامدار یادآور شد: بررسی‌ها در مناطق خوزستان و هرمزگان نشان می‌دهد علت افزایش موج بیماری در این استان‌ها برگزاری اجتماعات غیر ضروری در منازل بوده لذا ما باید این موضوع را جدی بگیریم و نگران تهدید انتشار ویروس در مراسم باشیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان قزوین در روزهای گذشته هم تعداد ۲۴ بیمار در بیمارستانها پذیرش شده اند و در حال حاضر در مجموع ۱۹۰ نفر در بیمارستان‌های استان از جمله در قسمت ایزوله بیمارستان بوعلی که مجزا شده بستری هستند که ۱۸ نفر با دستگاه تنفسی مراقبت می‌شوند.
نامدار یادآور شد: بر اثر بیماری کرونا در چند روز گذشته روزانه یک تا دو نفر جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی شاهد قرمز شدن برخی مناطق هستیم.
بوئین زهرا قرمز شد / قزوین و تاکستان در وضعیت پرخطر
وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای آوج و آبیک از شهرهای سفید هستند و قزوین و تاکستان از مناطق پرخطر محسوب می‌شوند.

نامدار اظهار داشت: شهر بوئین زهرا متأسفانه در وضعیت قرمز قرار دارد و سایر مناطق زرد هستند.
وی بیان کرد: اگر مردم ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری پویا و اجتماعی را رعایت نکنند شاهد افزایش بیماری و تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم و کادر پزشکی خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در صورتی که روند صعودی بیماری ادامه داشته باشد و مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است ستاد مقابله با کرونا برخی محدودیت‌ها را مجدداً اعمال کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد