hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ابتلای ۵۷ درصد مردم گرگان به کووید ۱۹؛ کرونا دوباره اوج گرفت

ابتلای ۵۷ درصد مردم گرگان به کووید ۱۹؛ کرونا دوباره اوج گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طبق تحقیقات وزارت بهداشت ایمنی گله‌ای در مرکز استان گلستان رخ داد به طوری که ۵۷ درصد مردم گرگان درگیر کرونا شدند.

به دنبال افزایش مبتلایان به کرونا در سراسر کشور، شیوع این بیماری در استان گلستان هم افزایش داشته که دلیل آن عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی طی هفته‌های اخیر بوده است.

رعایت نکردن مردم استان گلستان موجب شد شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار بگیرند و ممکن است با ادامه رعایت نکردن مردم شاهد قرمز شدن وضعیت چند شهرستان دیگر در استان گلستان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: در هفته‌های گذشته آرامش نسبی در گلستان برقرار شده بود و مردم استان فکر می‌کردند وضعیت سفید به این معنی است که بیمار کرونایی نداریم و همه چیز عادی شده در حالی که بیماران بستری و سرپایی داشتیم که ناقل کرونا بودند.


عبدالرضا فاضل افزود: عدم رعایت مردم در تعطیلات نیمه نخست خردادماه موجب شد طی سه روز گذشته پیک بیماری را تجربه کنیم به طوری که با افزایش تعداد بیماران، وضعیت شهرستان بندرگز قرمز و سایر شهرستان‌ها زرد شدند.

‌وی اضافه کرد: به دلیل عدم رعایت مردم استان در 15 روز گذشته اکنون با شیوع بیماری روبرو شده‌ایم و پیش بینی می‌شود 15 روز دیگر فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش یابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به نزدیک بودن برخی شهرستان‌ها به وضعیت قرمز، گفت: غیر از بندرگز که در وضعیت قرمز قرار دارد، شهرستان‌های گرگان، آق قلا و بندرترکمن نزدیک به وضعیت قرمز هستند و گنبدکاووس و مینودشت هم در حالت هشدار قرار دارد و از مردم این شهرستان‌ها خواهش دارم فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فاضل تصریح کرد: اگر تجمعاتی مانند مراسم‌های عروسی و عزا و تجمع در مساجد ادامه‌دار باشد گلستان مانند برخی استان‌های دیگر در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت و امیدواریم با رعایت مردم به سمتی برویم که وضعیت شهرستان‌ها به حالت سفید بازگردد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر اکثر مردم در بسیاری از تجمعات ماسک نمی‌زنند و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و با ادامه این شرایط مجبور به تعطیلی اصناف خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان گفت: شرایط حال حاضر استان گلستان قابل کنترل است و اگر احساس کنیم از کنترل خارج می‌شود بلافاصله تصمیمات جدیدی در ستاد استانی کرونا خواهیم گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد