hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر کرونا با پلاسما درمانی

کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر کرونا با پلاسما درمانی

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: در بیماران کرونایی که پلاسما گرفته بودند مرگ و میر ۵۰ درصد و مدت بستری در بیمارستان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده بود.
پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: اهدای خون نوعی جانبازی است و همه اهداکنندگان می‌دانند که این نوعی جانبازی بدون دغدغه و کم درد است، ما اهدای خون داوطلبانه داریم و ۴۰۰ هزار اهداکننده را به دلیل شرایطی نمی‌پذیریم و سخت گیرانه‌ترین استاندارد‌ها را برای اهدای خون داریم.
او ادامه داد: ما در بحران کرونا استاندارد اهدای خون را پایین نیاوردیم، مردم باید توجه داشته باشند که اهدای خون در کرونا با قبل فرقی ندارد و همه مسائل بهداشتی برای اهدا خون و پلاسما رعایت شده است و حتی پیش بینی کرده ایم تا برای اهداکنندگان خدمات ویژه در نظر بگیریم و با طراحی اپلیکیشن اطلاعات خاص در اختیار اهداکنندگان مستمر قرار دهیم و کمک‌های ویژه‌ای به آنها بدهیم.
عشقی بیان کرد: از همه بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما درخواست می‌کنیم به شکرانه بهبود، برای اهدای پلاسما و نجات جان بیماران کرونایی اقدام کنند، سازمان انتقال خون آمادگی دارد در ۲۲ پایگاه اهدای خون پلاسمای بهبودیافتگان کرونا را دریافت و در اختیار بیماران کرونایی قرار دهد و کسانی که نذر خون کرده اند به این پایگاه‌ها مراجعه و پلاسما اهدا کنند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ما در سازمان انتقال خون محیط‌های امنی برای اهداکنندگان ایجاد کرده ایم و از بهبهودیافتگانی که پلاسما را اهدا کردند تشکر می‌کنم، خوشبختانه ما افتخار پل زدن بین اهداکنندگان پلاسما و بیماران کرونایی را داریم.

نتایج مثبت پلاسما درمانی در درمان کرونا

عشقی درباره آخرین نتایج پلاسما درمانی در درمان کرونا در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: امروز گزارش پلاسما درمانی در ستاد علمی کرونا مطرح می‌شود و بر اساس آخرین نتایج، در بیماران کرونایی که پلاسما گرفته بودند مرگ و میر ۵۰ درصد و مدت بستری در بیمارستان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده بود.
او ادامه داد: بیماران بسیار بد حال که در آی سی یو شرایط ویژه پیدا کرده بودند میزان مرگ و میر وقتی پلاسما به موقع رسیده بود تا ۵۰ درصد کاهش داشت.

 کارآزمایی بالینی دوم پلاسما درمانی در استان های قرمز کرونایی

عشقی گفت: ما پس از اینکه نتایج موفقیت آمیز کارآزمایی بالینی نخست پلاسما درمانی را مشاهده کردیم، کارآزمایی دوم بالینی مبتنی بر تزریق پلاسما در ۲۴ ساعت اول به بیماران بدحال مبتلا به کرونا را شروع کردیم و در استان‌های قرمز از نظر وضعیت کرونا شامل خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان این کارآزمایی بالینی دنبال می‌شود و برخلاف کارآزمایی بالینی نخست اکنون پلاسمای کافی در اختیار داریم.
مدیرعامل سازمان انتقال خون درباره ایجاد پالایشگاه پلاسما برای تولید دارو‌های مشتق از پلاسما در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: پالایشگاه‌های پلاسما ادعا کرده اند که امسال دارو مشتق از پلاسما به صورت انبوه تولید خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد