hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همدان| ملایر در آستانه جهانی‌شدن

همدان| ملایر در آستانه جهانی‌شدن

شهر ملی مبل و منبت ملایر هم‌زمان با جشنواره 2018 همدان به نمایندگان سفرای گردشگری آسیا معرفی می‌شود. 

رئیس هیئت‌مدیره بازار مبل ملایر از برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره از 31 مرداد تا 7 شهریور در ملایر برگزار می‌شود. یدالله کریمی با بیان اینکه بیش از ۶۲ درصد مبلمان منبتی ایران در ملایر تولید می‌شود، گفت: ملایر پایتخت مبلمان منبتی در ایران است که در سال گذشته به‌عنوان یکی از موفق‌ترین صنایع تولیدی کشور شناخته‌شده است. یدالله کریمی افزود: واحدهای طراحی و منبت‌کاری، واحدهای تولیدکننده مبلمان خام و واحدهای تولیدکننده مبلمان نهايی، بيشترين سهم از کارگاه‌های توليدی مبل و منبت شهرستان ملایر را دارند و محصولات تولیدی در این واحدها به سه دسته اصلی مبلمان استيل، مبلمان راحتی و دکوراسيون تقسيم می‌شود که حدود ۸۵ درصد این کارگاه‌ها به تولید مبلمان استیل می‌پردازند. عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنفی مبلمان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر بیش از هشت هزار نخبه منبت‌کار دارد، تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان ملایر، تولید مبلمان با محوریت منبت‌کاری است و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کارگاه تولید مبلمان در شهرستان ملایر به‌صورت ثبت‌شده فعال هستند ضمن اینکه بیش از ۲ هزار واحد ثبت‌نشده نیز فعالیت می‌کنند.

تولید بیش از 62 درصد مبلمان کشور در ملایر

 استاندار همدان هم با اشاره به تولید بیش از 62 درصد مبلمان منبت ایران در ملایر، گفت: ملایر پایتخت مبلمان منبت ایران است که در سال گذشته به‌عنوان یکی از موفق‌ترین صنایع تولیدی کشور شناخته شد.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه ملایر پایتخت مبل و منبت ایران است، افزود: واحدهای طراحی و منبت‌کاری، واحدهای تولیدکننده مبلمان خام و واحدهای تولیدکننده مبلمان نهایی، بیشترین سهم از کارگاه‌های تولیدی مبل و منبت شهرستان را دارند.

او اظهار کرد: محصولات تولیدی در این واحدها به سه دسته اصلی مبلمان استیل، مبلمان راحتی و دکوراسیون تقسیم می‌شوند و حدود 85 درصد این کارگاه‌ها به تولید مبلمان استیل می‌پردازند.

او با بیان اینکه صنعت مبلمان ملایر یکی از موفق‌ترین صنایع تولیدی کشور در سال‌های اخیر بوده است، گفت: با توجه به اینکه بازار کشور در شرایط رکود قرار دارد، خوشبختانه بازار مبل ملایر توانسته تولید و فروش خوبی داشته باشد. او گفت: حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات و برند منبت ملایر یکی از دغدغه‌های اصلی و بنیادین مردم و مسئولان شهرستان است که از بدو ثبت ملایر به‌عنوان شهر ملی منبت در دستور کار قرار گرفت.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه ایجاد اعتماد و حفظ اعتبار یک مجموعه نزد جامعه هدف و مشتریان از دیگر ملزومات توسعه یک برند و محصول در بازار است، مشتری مداری و عمل به تعهدات را یکی دیگر از دغدغه‌ها و مسائل این حوزه عنوان کرد.

نیکبخت اظهار کرد: ساماندهی فعالان منبت در حوزه‌های تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان در قالب اتاق بازرگانی و دیگر تشکل‌ها، یک ابزار نظارتی توانمند، مورد وثوق و مورد اعتماد در پیشبرد این امور و بروز و ظهور محصولات و تولیدات ما در سطوح ملی و فراملی است.

رویداد 2018 فرصتی برای جهانی‌شدن مبل و منبت ملایر

 مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: رویداد «همدان 2018» فرصت مناسبی است تا بتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان را به گردشگران بشناسانیم و باید بتوانیم ضمن تبلیغ روی داشته‌های خود، گردشگران را با این ظرفیت‌ها آشنا کنیم.

او ادامه داد: ملایر، شهرستان فرهنگی استان است و تاریخ غنی دارد به همین جهت مورد بازدید زیاد گردشگران قرار می‌گیرد.

مالمیر با اشاره به رویداد «همدان 2018» خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری این رویداد ورود گردشگران داخلی و خارجی نیز به استان و شهرستان را خواهیم داشت که باید امکانات حضور برای گردشگران فراهم شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد