hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پرونده‌های حقوقی موقوفات بااقتدار پیگیری می‌شود

پرونده‌های حقوقی موقوفات بااقتدار پیگیری می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه و موقوفه امانتی در دستان ماست و ما به‌عنوان امانت‌دار باید بااقتدار از حقوق موقوفات و پرونده‌های حقوقی موقوفه‌ها دفاع کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در نشست آموزشی کارشناسان حقوقی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان سمنان اظهار کرد: حراست از حقوق بیت‌المال، اموال و املاک موقوفه و بقاع متبرکه یکی از مهمترین وظایف ماست و باید با اولویت قرار دادن این مهم، نسبت به پیشبرد برنامه‌های ابلاغی و مأموریت‌های محوله اقدام کنیم.
وی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری، قضات شعب تجدید نظر و شعب بدوی استان سمنان در جهت رسیدگی به دعاوی موقوفات افزود: واحد حقوقی پشتوانه ادارات اوقاف و امور خیریه در حفظ این امانت‌ و تضمین‌کننده حقوق موقوفات از راه پیگیری های قضایی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: پیگیری پرونده‌های حقوقی یکی از اولویت‌های واحدهای حقوقی است و در این زمینه باید بدون فوت وقت و معطلی و به‌صورت خودجوش پرونده‌های مطالبات موقوفات را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنیم.
وی عنوان کرد: بنا نداریم بر حجم پرونده‌های دعاوی بیفزاییم و بر همین اساس تا جائیکه بتوانیم از طریق پیگیری و مذاکره درصدد احقاق حقوق موقوفات هستم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی افزود: درصورتی‌که مذاکره به نتیجه نرسدبه ناچار باید از طریق محاکم قضایی حقوق موقوفات را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.
وی گفت: درزمینهٔ احقاق حقوق موقوفات با هیچ‌کسی تعارف نداریم و مطابق آرای صادره محاکم قضایی با پایمال‌کنندگان حقوق موقوفات برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: کارشناسان حقوقی باید دائم اطلاعات و دانش حقوقی خود را برای انجام این مأموریت‌ها تقویت و به‌روزرسانی کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد