hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > عروسی علت ‌انتقال ‌کرونا در ‌هرمزگان بود ‌‌/ یک مجلس خانوادگی ۷۰ نفر را‌ مبتلا کرد

عروسی علت ‌انتقال ‌کرونا در ‌هرمزگان بود ‌‌/ یک مجلس خانوادگی ۷۰ نفر را‌ مبتلا کرد

 استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمات و مجالس عروسی و عزا عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان بوده است گفت: یک نفر مبتلا با حضور در یک مجلس ختم خانگی در هرمزگان، موجب ابتلای ۷۰ نفر دیگر به ویروس کرونا شد.
 فریدون همتی  اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مهمترین عامل شیوع و انتقال ویروس کرونا در استان هرمزگان، برگزاری مجالس و مراسمات عروسی، ختم، مهمانی و دورهمی های خانوادگی با تجمع بسیار زیاد افراد در این‌گونه مراسمات در کنار یکدیگر و عدم رعایت فاصله گذاری است.
وی افزود: در این زمینه نمونه هایی وجود داشته که یک نفر با حضور در یک مجلس ختم خانگی که به صورت پنهانی برگزار شده، موجب ابتلای 70 نفر به ویروس کرونا شده و از میان این افراد نیز چندین نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
 استاندار هرمزگان گفت: همچنین چندین مورد از ابتلای بسیار زیاد افراد در مجالس عروسی و دورهمی و مهمانی‌های خانگی در هرمزگان شناسایی شده که عامل آن تنها حضور یک نفر مبتلا به ویروس کرونا در این گونه مراسمات بوده که موجب ابتلای افراد بسیار زیادی شده است.
وی تصریح کرد: مردم شریف استان هرمزگان باید توجه داشته باشند که اگر اصول فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در همه اماکن به خوبی رعایت می‌شد این استان اکنون با این موج از شیوع بیماری کرونا مواجه نبود.
همتی تاکید مرد: با توجه به اینکه برگزاری مراسمات عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در هرمزگان است، برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ختم، دورهمی ها و مهمانی ها در استان با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ممنوع است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد