hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روند نگران‌کننده شیوع کرونا در استان بوشهر/خیلی‌ها رعایت نمی‌کنند

روند نگران‌کننده شیوع کرونا در استان بوشهر/خیلی‌ها رعایت نمی‌کنند

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارد و افزایش تعداد مبتلایان موجی از نگرانی را ایجاد کرده است ولی برخی مردم باز هم دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

چند ماهی است که کرونا مهمان کشور شده است و هر روز شاهد ابتلای تعداد زیادی از هم‌وطنان به این بیمرای در نقاط مختلف هستیم که در برخی از نقاط میزان ابتلا سیر صعودی دارد و برخی نقاط سیر نزولی.

بوشهر از آخرین استان‌های کشور بود که به ویروس کرونا آلوده شد و در روزهای ابتدایی سرعت انتشار و شیوع این ویروس در داخل استان خیلی کند بود ولی این روزها کرونا با سرعت بالایی در حال انتشار است.

روزهای ابتدایی تعداد مبتلایان روزانه تک رقمی بود و در بسیاری از روزها صفر بود گذشت و حالا تعداد مبتلایان هر روز سه رقمی شده است و این برای استان یک میلیون نفری بوشهر رقم بسیار بالایی است.

در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، بسیاری از بازاریان استان بوشهر در حالی که بهترین روزهای فروش خود را در پیش داشتند، دست از فروش کشیدند و کرکره‌ها را پائین زدند تا خود و دیگران را حفاظت کنند ولی اکنون شرایط سخت شده است.

به دنبال بازگشایی بسیاری از مراکز اداری و تجاری و حضور مردم در تجمعات، کنترل بیماری بسیار سخت‌تر از قبل شده است و حالا کرونا به یک بیماری افسارگسیخته تبدیل شده است که مهارش سخت است.

سخنگوی وزارت بهداشت در گزارش امروز خود بوشهر را به عنوان یکی از استان‌های دارای وضعیت قرمز معرفی کرد و نیاز است که متناسب با این وضعیت اقدامات لازم برای حفظ جان و سلامت مردم انجام شودیکی از مهمترین عوامل در کنترل ناپذیری بیماری را می‌توان بی‌توجهی مردم به مسائل و پروتکل‌های بهداشتی دانست؛ اصولی که رعایت آن می‌تواند سلامت جامعه را حفظ کند و بی‌توجهی به آن اینگونه از ما تلفات می‌گیرد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در گزارش امروز خود بوشهر را به عنوان یکی از استان‌های دارای وضعیت قرمز معرفی کرد و نیاز است که متناسب با این وضعیت اقدامات لازم برای حفظ جان و سلامت مردم انجام شود.

انتظار می‌رفت خیلی زودتر از اینها و پیش از آنکه این تعداد از مردم استان به بیماری مبتلا شوند، کنترل‌ها بیشتر شود ولی هنوز هم دیر نشده است و اکنون نیز با افزایش نظارت و کنترل می‌توان به مهار بیماری امیدوار بود.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیشترین و مهمترین عامل شیوع کرونا حضور در تجمعات است که اغلب این تجمعات هم غیرضروری هستند و به راحتی می‌توان با عدم شرکت در آن از شیوع بیماری جلوگیری کرد.

وضعیت در استان خوب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، رعایت اصول پیشگیری از بیماری را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه امسال متوسط بستری در بیمارستان‌های استان پنج مورد بود که اکنون به ۳۰ مورد رسیده است.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه ۱۳ مورد فوت طی سه ماه نخست شیوع بیماری در استان داشتیم، اضافه کرد: در سه هفته نخست خردادماه ۱۴ مورد فوتی در استان بوشهر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد از بیماران بستری استان بوشهر با حال خوب مرخص شده اند، تصریح کرد: طی این مدت ۱۲ نفر به بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر در بازوی بالا رونده منحنی اپیدمی قرار دارد افزود: استان بوشهر هنوز به اوج خود نرسیده و موارد مرگ نیز در هفته مربوط به موارد ابتلای حداقل دو هفته قبل بوده است.

وی مهمترین و مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا را استفاده از ماسک دانست و اضافه کرد: در صورت عدم استفاده از ماسک توسط بیمار و فرد سالم امکان انتقال ویروس بیش از ۷۰ درصد است و در صورت استفاده طرفین از ماسک خطر تا ۹۵ درصد کاهش می‌یابد.

الزامات کرونایی در استان

استاندار بوشهر از اتخاذ تدابیر ویژه برای کنترل کرونا در استان خبر داد و با اشاره به افزایش نظارت‌ها، اظهار داشت: از امروز استفاده از ماسک برای همه کارکنان ادارات و مراجعین اجباری شده است.
عبدالکریم گراوند با اشاره به افزایش نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی در اداران استان خاطرنشان کرد: انتظارد اریم مردم همچنان کرونا را جدی بگیرند و دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.
وی با اشاره به ‌شدن استفاده از ماسک در پایانه‌های مسافری، فرودگاه‌ها و اسکله‌های مسافری بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در استان، امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.
استاندار بوشهر با اشاره به از سرگیری فعالیت اتوبوس‌های شهری با نصف ظرفیت ادامه داد: فعالیت تالارهای پذیرایی و عروسی و همچنین روز بازارها تا بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان تعطیل خواهد بود.
ساحل گناوه تعطیل شد/ لزوم همه تجمعات

فرماندار شهرستان گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه، تمامی راه‌های منتهی به ساحل شهرستان گناوه مسدود و همچنین روشنایی و تمامی خدمات رفاهی تا ۱۵ تیرماه تعطیل است.

غلامرضا مهرجو افزود: تشریفات تشیع و تدفین اموات با حداقل افراد صورت گیرد و آرامستان ها فقط در لحظه دفن بازگشایی و سایر ساعات تعطیل و همچنین برگزاری هرنوع مراسم در آن مکان‌ها تا ۱۵ تیرماه ممنوع است.

وی بیان کرد: با توجه شیوع بیماری در بین کارکنان دستگاه‌ها اجرایی از عموم شهروندان درخواست می‌شود حضور در اماکن اداری و عمومی تا ۱۵ تیرماه را به حداقل ممکن برسانند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه گفت: نیروی انتظامی، اجراییات شهرداری و مأموران بهداشت محیط به قید فوریت نسبت به تعطیلی اماکن عرضه دخانیات (قلیان) اقدام کنند.

مهرجو یادآور شد: استفاده از ماسک برای کارمندان و مراجعه کنندگان به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در شهرستان الزامی است.

فرماندار گناوه اضافه کرد: با توجه به شیوع آلودگی در مراکز بهداشتی و درمانی مردم جز موارد ضروری از حضور در این مراکز اکیداً خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری هرگونه تجمع تحت هر عنوان تا ۱۵ تیرماه در شهرستان گناوه ممنون اعلام می‌شود.

تدابیر ویژه در دیلم
فرماندار دیلم نیز به خبرنگار مهر گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا، تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در شهرستان دیلم اتخاذ شده است.
احمد دشتی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعان ادارات دیلم، خاطرنشان کرد: اطلاع‌سانی و آگاهی‌بخشی لازم به مردم شهرستان گناوه با جدیت دنبال می شود.
وی با اشاره به اینکه دستیابی به اهداف مد نظر برای کنترل کرونا نیازمند همکاری و همراهی همه مردم است، تصریح کرد: در صورتی که مسائل بهداشتی رعایت نشود همه مردم آسیب‌ می‌بینند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد