hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکنش یک مسئول به شایعه فوت بیماران بخش مراقبت‌های ویژه کووید بندرعباس به دلیل قطعی برق

واکنش یک مسئول به شایعه فوت بیماران بخش مراقبت‌های ویژه کووید بندرعباس به دلیل قطعی برق

رئیس مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس با شایعات اخیر در فضای مجازی در خصوص اشکالات دستگاه اکسیژن ساز و ژنراتور برق این مجتمع درمانی واکنش نشان داد.
دکتر محمد تمدن دار در واکنش به شایعات اخیر در فضای مجازی، افزود: دیر زمانی است که بحران‌زده ایم، درگیر و دار نبردی سخت با دشمنی پنهان و خداوند گواه است که از زمان شیوع این ویروس چه بسیار زحمات و تلاش‌ها و ازخودگذشتگی‌هایی که با همکاری نیروهای ستادی، درمانی و پشتیبان در مراکز درمانی به انجام رسید.
وی ادامه داد: حضور وقت و بی‌وقت و حداکثری در محل کار، معلق کردن مرخصی‌ها، کار در محیط آلوده و پرتنش، تلاش در جهت آموزش همگانی، ایثار و ازخودگذشتگی‌های مدافعین سلامت که همه و همه به جهت مهار و کنترل این ویروس و درمان بیماران مبتلا بود.
تمدن دار خاطرنشان کرد: اما این روزها با افزایش آمار ابتلا بیماری کرونا همه خسته‌ایم و رنجور، همه دردمندیم و گاه غم عزیز ازدست‌رفته‌ای هم  داریم، اما همچنان از پای ننشسته و پایبندیم به سوگندی که یاد کردیم که تا آخرین توان در تلاشیم.
 رئیس مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس اضافه کرد: ضمن قدردانی  از خدمات شبانه‌روزی کادر درمان و نیروهای پشتیبان و ابراز همدردی و تسلیت به خانواده متوفیان و احترام به عقاید و حساسیت مردم در خصوص آگاهی از روند خدمت‌رسانی به بیماران بستری لازم می‌دانم که  در خصوص متنی که ناعادلانه طی روزهای گذشته در فضای مجازی در خصوص فوت بیماران بخش مراقبت‌های ویژه کووید با هدف کمرنگ کردن خدمات همکارانی که شبانه‌روزی در جهت توسعه سلامت عمومی و تجهیز و توسعه بخش‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند منتشر شد، توضیحاتی را ارائه دهم.
وی ادامه داد: مجتمع پیامبر اعظم(ص) به‌عنوان بزرگترین بیمارستانی دولتی استان هرمزگان و سانتر پذیرش کرونا است که از زمان شیوع این ویروس تاکنون ۵ بخش بستری کووید، یک بخش مراقبت‌های ویژه و یک بیمارستان صحرایی برای این بیماران تجهیز و راه‌اندازی شده است، همچنین با توجه به روند افزایشی این ویروس به‌زودی آی سی یو جدید با ۱۳ تخت دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
تمدن دار بیان کرد: با توجه به نیاز به اکسیژن‌رسانی مناسب و مطلوب در این بیماران علی‌رغم اینکه این بیمارستان دارای اکسیژن ساز مرکزی است که اکسیژن مربوط به‌تمامی بخش‌ها را تأمین می‌کند و در بخش مراقبت‌های ویژه کووید به‌صورت مستمر، اکسیژن توسط کپسول اکسیژن مرکزی نیز تقویت می‌شود تا خللی در روند اکسیژن‌رسانی بیماران انجام نشود،  نصب و راه‌اندازی دو دستگاه اکسیژن ساز دیگر در حال پیگیری و انجام است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برق‌رسانی به کمک ژنراتور برق مرکزی پشتیبانی می‌شود که برق‌رسانی کلیه تجهیزات پزشکی اعم از دستگاه اکسیژن ساز و تهویه مصنوعی در زمان قطع ناگهانی برق شهر به‌صورت اتوماتیک و در زمان مدت کمتر از ۱۰ ثانیه  توسط ژنراتور مرکزی مجدد برقرار می‌شود، کما اینکه دستگاه‌های ونیلاتور  نیز به‌گونه‌ای هستند که در صورت قطع برق تا ۲۰  تا ۱۲۰ دقیقه از برق باطری خود استفاده و مشکلی برای بیمار به وجود نخواهد آمد.
رئیس مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس در پایان گفت:  با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا و محدود بودن ظرفیت‌های درمانی و توان کادر درمان توصیه اکید به رعایت اصول بهداشت دست، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  به جهت جلوگیری از انتشار ویروس به عموم مردم می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد