hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان جنوبی| تولید 6 هزار تن عناب در استان

خراسان جنوبی| تولید 6 هزار تن عناب در استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید عناب در استان طی چند سال اخیر با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده به‌گونه‌ای که آمار برداشت این محصول نزدیک به شش هزار تن رسیده است.


هاشم ولی پور مطلق در حاشیه بازدید از عنابستان های روستای فخرآباد با اشاره به اینکه کشت این محصول هم‌اکنون به سه هزار و ۱۲۰ هکتار رسیده است، گفت: تولید عناب نیز به پنج هزار و ۴۶۰ تن رسیده که نشان‌دهنده توسعه کشت‌های مساعد و تغییریافته بر اساس الگوی کشت است. او بیان کرد: امروز عناب در استان تبدیل به یک محصول مزیت دار شده که چون ما آن را جزو محصولات دارویی نیز به شمار آورده‌ایم توجه به رونق این کشت در استان و فراوری‌های مرتبط آن در دستور کار قرا گرفته است. رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: البته دلایلی مانند مصرف کمتر آب سازگاری با اقلیم مناطق و درعین‌حال بازار فروش نسبتا بهتر نسبت به دیگر محصولات و از همه مهم‌تر دانش بومی مردم منطقه باعث شده پرورش میوه عناب در استان رشد بیشتری پیدا کند. ولی پور مطلق با اشاره به جشن استانی شکر گذاری برداشت عناب در خراسان جنوبی گفت: بازخوردها و سیاست‌گذاری‌هایی که به دنبال این جشنواره انجام می‌شود که نمونه آن را در جشن شهرستانی آن شاهد بودیم این نوید را می‌دهد که متقاضیان این محصول رو به فزونی باشد.

او چرخه معرفی این محصول را دارای کاستی‌هایی دانست که در حال رفع است، علاوه بر این در حوزه صنایع تبدیلی تلاش شده این کاستی‌ها برطرف شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد