hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ٥ نکته امیدوارکننده در حرف های روحانی

٥ نکته امیدوارکننده در حرف های روحانی

همه، از راننده های تاکسی گرفته تا کاسب ها و کارمندها منتظر حرف های رئیس جمهوری بودند.

مثل همیشه انواع گمانه زنی ها درباره آنچه قرار بود رئیس جمهوری بگوید داغ بود و حتی بعضی ها پیش بینی هایشان را تا تبدیل به شایعه تقویت کرده بودند اما این بار هم روحانی با لبخند همیشگی و خنده های ریز روی صفحه تلویزیون ظاهر شد و بیش از هر چیز سعی کرد امید بدهد و از هراس بکاهد و بازار نشان می دهد که تا حدی هم موفق بود. او اعلام کرد که حتی با وجود رفتارهای آمریکا ایران امروز تنها نیست و گفت: «امروز اروپایی‌ها اعلام کردند که هر شرکتی که با ایران کار می‌کند اگر بخواهد حرف آمریکا را قبول کند و تحریم را قبول کند، اروپا آنها را تحریم می‌کند. ما امروز در جهان تنها نیستیم.»
رئیس جمهوری به ریشه مشکلات اقتصادی که به گفته خودش به سال ها قبل بر می گردد هم پرداخت و گفت: «عده‌ای ارز گرفتند و جنس را وارد نکردند یا بخشی را وارد کردند و در بازار آزاد فروختند در نتیجه رانت و فساد ایجاد شد. این همزمان شد با اردیبهشت و اعلام خروج آمریکا از برجام.از این به بعد توزیع و تخصیص ارز با نظارت و دقت کامل انجام می‌شود تا شاهد تکرار سوء استفاده ها نباشیم»
تلاش برای تزریق امید به مردم در حرف های رئیس جمهوری ادامه داشت، او گفت: «ما به سلامت از این مرحله عبور می‌کنیم اگر متحد باشیم دشمن شکست می‌خورد. البته تحریم از قبل اجرایی شده است. اگر متحدانه با هم کار کنیم، خیلی زود آمریکا را پشیمان می‌کنیم. زمان تحریم دست ماست و به نظر من همه دست به دست هم بدهیم، زود تمام می‌شود.»
حسن روحانی در بخش دیگری از حرف هایش هم سعی کرد خیال مردم را بابت بسیاری از امور راحت کند و گفت: «مردم از قیمت آب و برق و حمل و نقل و کالای اساسی مطمئن باشند و تلاش ما این است که التهابی صورت نگیرد. در مسائلی که دست دولت است، دولت نمی‌گذارد التهابی صورت بگیرد.»  پیش بینی های روحانی از آینده منطقه هم امیدوار کننده بود، او گفت: «امنیت کل منطقه در آینده بیشتر می‌شود و این به دلیل حضور مردم در کشورهای دیگر و ایستادگی آنهاست.»

ارسال دیدگاه شما

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد