hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اجازه ورود حتی یک گرم زباله از خارج استان را به هیچ ‌عنوان نمی دهیم

اجازه ورود حتی یک گرم زباله از خارج استان را به هیچ ‌عنوان نمی دهیم

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: به هیچ عنوان اجازه ورود حتی یک گرم زباله از خارج استان برای راه اندازی و استمرار فعالیت واحدهای تصفیه و بی خطر سازی پسماند را نمی دهیم.
خری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان تاکید کرد: به هیچ فرد و به هیچ عنوان اجازه ورود حتی یک گرم زباله از انواع مختلف آن را از خارج استان به داخل استان، برای راه اندازی واحدهای تصفیه و بی خطر سازی و همچنین استمرار فعالیت واحدهای تصفیه و بی خطرسازی موجود در استان را نمی دهیم.
وی با بیان اینکه استان سمنان استانی صنعتی است، اظهار داشت: واحد های صنعتی و تولیدی بسیاری در استان سمنان در حال حاضر و در شهرک های صنعتی استان در حال فعالیت هستند که پسماند تولیدی این واحدها نیاز به تصفیه و بی خطر سازی خواهد داشت که توسط واحدهای تصفیه فعلی در حال انجام است.
فخری گفت: واحدهای تصفیه و بی خطر سازی فعلی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اجازه وارد کردن حتی یک گرم زباله از خارج استان به داخل استان نداشته و نخواهند داشت و این موضع بسیار جدی است و بر آن تاکید ویژه ای وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به درخواست تعیین کاربری زمین برای راه اندازی واحد تصفیه جدید و بی خطرسازی زباله ها و پسماندها، خاطر نشان کرد: با ادامه فعالیت واحدهای تصفیه فعلی با شرایط لازم و رعایت پروتکل ها و قوانین و آیین نامه های موجود و در راستای بی خطر سازی و تصفیه زباله های تولید واحدهای صنعتی داخل استان هیچگونه مخالفتی وجود ندارد اما مجوزی برای وارد نمودن حتی یک گرم زباله از خارج استان به این واحدها داده نخواهد شد و با هرگونه احداث و راه اندازی جدید با هدف جمع اوری زباله های خارج استان و کسب درآمد اقتصادی، به شدت ‌مخالفیم و اجازه این کار را نخواهیم داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان گفت: در این جلسه درخواست تعیین کاربری چندین قطعه زمین برای احداث جایگاه سوخت، مجتمع خدمات رفاهی، واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی، احداث مجتمع صنفی و احداث مدرسه در شهرستان های سمنان، سرخه، مهدیشهر، گرمسار و آرادان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد