hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هرمزگان| شیرین سازی آب اصلی‌ترین راهبرد تأمین آب هرمزگان‌

هرمزگان| شیرین سازی آب اصلی‌ترین راهبرد تأمین آب هرمزگان‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: شیرین سازی آب یکی از اصلی‌ترین راهبردهای تأمین آب استان در دوره میان‌مدت و بلندمدت است که با احداث آب‌شیرین‌کن‌های جدید مشکل بحران آب هرمزگان در بلندمدت حل خواهد شد.‌رضا مدرس در جلسه بررسی وضعیت منابع آب استان هرمزگان با اولویت استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها، عنوان کرد: طی گزارش هواشناسی، چشم‌انداز خشکسالی در کشور پابرجاست است و منابع آب‌های پایدار و متعارف مانند سدها، آب‌های زیر زمینی و ... استان تحلیل رفته و در حال اتمام است.


اوبا اشاره به استراتژی استان در تأمین آب موردنیاز، خاطرنشان کرد: استراتژی استان هرمزگان به سمت استفاده از منابع آب غیرمتعارف مانند استفاده از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها با توجه به شرایط و پتانسیل هرمزگان است.

مدرس اضافه کرد: با در نظر گرفتن احیای سایر منابع آبی، حمایت از کشاورزی، صنعت و اشتغال با توجه به نیاز آب آن‌ها، بهترین راه و مبنای تأمین آب استان توسط آب‌شیرین‌کن‌هاست که این موضوع به اطلاع وزارت نیرو رسید و درخواست تخصیص آب از محل شیرین کردن و نمک‌زدایی توسط آب‌شیرین‌کن‌ها ارائه‌ شده است.

او خطاب به مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی استان در خصوص نیاز آبی شهرستان بندرعباس گفت: منابع تأمین آب شرب قابل‌برنامه‌ریزی (مصوب شرکت آب و فاضلاب کشور) در افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت تهیه و پس از تائید کارگروه استانی به شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد