hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ویروس کرونا در استان کردستان در حال اوج‌گیری و افزایش است

ویروس کرونا در استان کردستان در حال اوج‌گیری و افزایش است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته شماره افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان در حال افزایش است.
قاسم جان‌بابایی ظهر امروز چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستان توحید سنندج که محل نگهداری بیماران مبتلا به کرونااست، گفت: مهار کرونا مستلزم رعایت قرنطینگی و به رفتار اجتماعی بستگی دارد، اگر مراسم جشن و دورهمی برقرار باشد سیر صعودی بیماری بیشتر ولی اگر شرایط ماندن درخانه رعایت شود احتمال کاهش تعداد مبتلایان وجود دارد.
وی در این بازدید با بیان اینکه در استان کردستان احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا پیش‌بینی می‌شد، اظهار کرد: عدم توجه مردم به قرنطینگی و ماندن در خانه مهمترین دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا است.
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی افزود: کسب و کار و زندگی اجتماعی را نمی‌توان برای همیشه تعطیل کرد ولی می‌توان با رعایت موازین بهداشتی و خودداری در اماکن عمومی از ابتلاء به این ویروس جلوگیری کرد.
وی خطاب به مردم استان کردستان و سایر مناطق کشور، تأکید کرد: حتی الامکان از تجمع در مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها خودداری کنید و مراسم عروسی، ترحیم و سوگواری با حداقل جمعیت برگزار شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تجمعات احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد و انتقال ویروس به راحتی امکانپذیر خواهد شد، افزود: کاهش این بیماری بستگی به عدم حضور مردم در اماکن عمومی و رعایت اصول بهداشتی دارد.
دکتر جان بابایی با بیان اینکه یکی از بزرگترین بیمارستان‌های استان کردستان به کرونا اختصاص یافته است، عنوان کرد: با مدیریت صحیح زیرساخت‌های دانشگاه، در حال حاضر در بیمارستان توحید سنندج مشکلی از لحاظ بستری بیماران مبتلا به کرونا وجود ندارد و همه تیپ درمانی و تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان توحید سنندج یکی از بزرگترین بیمارستان‌های استان است که به درستی به امور کرونا پرداخته و آن را مدیریت می‌کند، ادامه داد: جای بسی افتخار است که تیم ما به بهترین شکل ممکن به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه خدمات درمانی و تشخیصی همکاران بسیار مطلوب و قابل قبول است از مردم خواستار شد: کار و تلاش پرسنل بهداشت و درمان ظرفیتی دارد که مازاد بر این ظرفیت تحمیل شود ممکن است از توان دانشگاه خارج و اگر تعداد بیماران افزایش یابد مشکلات جدی‌تری ایجاد شود.
دکتر جان بابایی با بیان اینکه کرونا بیماری کشنده و موجب مرگ و میرهای زیادی در دنیا شده است، افزود: مردم باید با رعایت اصول بهداشتی و مراجعه زودهنگام در صورت علائم بیماری جهت غربالگری، با حوزه بهداشت و درمان همکاری داشته باشند چون مهمترین مسئله در مورد این بیماری تشخیص زودهنگام است.
وی با تأکید بر عدم نگهداری سالمندان با علائم بیماری کرونا در منزل هشدار داد و گفت: مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی روند درمان را طولانی‌تر خواهد کرد.
دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه سالمندان از لحاظ شکنندگی و کودکان از نظر چرخه انتقال کرونا را درخانه نگه دارید و مانع از ترددهای غیر ضروری آنها باشید، افزود: کرونا در کردستان در حال اوج گیری است و سالمندان یکی از گروه‌های آسیب پذیر و در معرض خطر هستند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جواب به این پرسش که سنندج تا چه هنگام در وضعیت قرمز کرونا می‌ماند، اظهار کرد: زمان مهار کرونا بستگی به رفتار اجتماعی مردم دارد و اگر مراسم جشن و سرور و دورهمی برقرار باشد سیر صعودی بیماری بیشتر ولی اگر شرایط قرنطینگی رعایت شود احتمال کاهش تعداد مبتلایان وجود دارد.
وی به وضعیت امکانات بیمارستانی و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مدیریت نیروی انسانی در دانشگاه خوب عمل کرده و در خط مقدم ارائه خدمت نیروهای باتجربه در بخش‌های کرونا و ای سی یو فعالیت می‌کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از رئیس و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کردستان جهت مدیریت عالی در بحران کرونا افزود: با توجه به اینکه بزرگترین بیمارستان کردستان زیر بار کرونا است، در این مرکز هیچ گونه نقصی مشاهده نشده و از دیدن ایجاد چنین آرایش و چیدمانی برای گروه درمانی خرسندم امید است همه این تلاشگران با موفقیت به ادامه کار همت گمارند.
دکتر جان بابایی بیان کرد: در بحث امکانات تنفسی در کشور به اندازه کافی تولید داریم و خیلی جای نگرانی نیست اما می‌طلبد تعداد بیماران کنترل و کاهش یابد چون افزایش تعداد امکان فلج شدن هر سیستمی را پیش‌بینی می‌کند.
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: سیستم بهداشت و درمان استان کردستان در پوشش خدمات به مردم در ایام کرونا به بهترین شکل عمل کرده و دراین زمینه موفق بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد