hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > خانه > آشپزی > طرز تهیه بستنی یخی به 10 روش ساده و میوه‌ای خوشمزه با فیلم

طرز تهیه بستنی یخی به 10 روش ساده و میوه‌ای خوشمزه با فیلم

طرز تهیه بستنی یخی به 10 روش از جمله بستنی یخی با شربت، پودر ژله، شیر، ثعلب و با طعم هندوانه، پرتقال،آلبالو،توت و...را به صورت مرحله به مرحله با فیلم آورده ایم:

بستنی یخی که به بستنی آلاسکا نیز معروف است، یکی از نوستالژی‌های دوران کودکی همه ای ما محسوب می شد که تهیه این مدل بستنی در منزل ساده و آسان، ارزان و کم هزینه است. بستنی یخی را می‌توانید با انواع میوه‌ها به خصوص میوه‌های فصل تابستان تهیه کنید.البته طرز تهیه بستنی یخی با نوشابه، آبلیمو، شکلات و نوشیدنی‌های دیگر هم مرسوم است.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا آموزش طرز تهیه بستنی یخی از جمله بستنی یخی با شربت، بستنی یخی با پودر ژله، بستنی یخی با شیر،بستنی یخی با ثعلب،بستنی یخی با شربت آلبالو، بستنی یخی پرتقالی و بستنی یخی هندوانه را  به صورت مرحله به مرحله با فیلم  در اختیار شما قرار دهیم:

بستنی یخی
 بستنی یخی

بستنی یخی با شربت

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی با شربت
شیر نصف فنجان
آب  یک فنجان
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق چایخوری
میوه دلخواه 2 فنجان

طرز تهیه بستنی یخی با شربت

  1. طرز تهیه بستنی یخی با شربت بسیار ساده است و باید ابتدا شربت را درست کنید. در یک ظرف شکر و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر کامل حل شود.سپس حرارت را خاموش کنید و گلاب، آبلیمو و عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد شربت آماده شده را کنار بگذارید تا خنک شود.
  2.  در این مرحله هر میوه ای که دوست دارید اعم از هلو ،شلیل، آلو ،طالبی، آلبالو و ... با مخلوط کن یا غذاساز پوره و له کنید. مقداری از شربتی که درست کردید را به آن اضافه کنید.
  3.  مواد آماده شده را در قالب پاپسیکل یا لیوان یکبار مصرف بریزید و در فریزر بگذارید. بعد از 30 دقیقه به آن ها چوب بستنی بزیند و به مدت 2 ساعت در فریزر بگذارید تا بسته شوند.
  4. بعد از این مدت بستنی ها را از فریزر بیرون آورید و سرو کنید.

طرز تهیه بستنی یخی با شربت آلبالو

بستنی یخی با ثعلب

مواد لازم برای طرز تهیه بستنی یخی با ثعلب
آب  4 لیوان فرانسوی
شکر 16 قاشق غذاخوری
ثعلب 1 قاشق غذاخوری 
گلاب نصف استکان 
وانیل نصف قاشق چای خوری
پودرشربتی با طعم دلخواه یا طعم دهنده میوه ای یا اسانس یا آب میوه
-


طرز تهیه بستنی یخی با ثعلب

  1. برای تهیه بستنی یخی با ثعلب، ابتدا شکر،ثعلب و وانیل را با هم مخلو کنید.
  2. به قابلمه در حال جوش، مواد مخلوط شده را بریزید و با قاشق هم بزنید.سپس کف حباب ها را دور بریزید و در انتها گلاب را اضافه کنید و بعد از یک ربع زیر شعله اجاق گاز را خاموش کنید.
  3. پودرشربتی یا طعم دهنده میوه ای یا اسانس یا آب میوه را به آن اضافه کنید.
  4. در یک ظرف بزرگتر از قابلمه یخ بریزد و سپس قابلمه را داخل یخ ها قرار دهید تا سرد شود و کمی خودشو را بگیرید.
  5. موادر بستنی را داخل لیوان یا قالب بریزید و در فریزیر قرار دهید تا سرد شود.

طرز تهیه بستنی یخی با پودر ژله

طرز تهیه بستنی یخی هندوانه

برای تهیه بستنی یخی هندوانه باید ابتدا هسته های هندوانه را جدا کنید. بعد هندوانه خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کرده و داخل مخلوط کن بریزید تا خوب میکس شود.سپس بستنی ها را داخل فریزر بگذارید تا آماده شود.

بستنی یخی طالبی

برای طرز تهیه بستنی یخی طالبی، ابتدا طالبی ها را خرد کنید و سپس 2 قاشق غذاخوری شکر و 2 قاشق غذاخوری خامه صبحانه به آن اضافه کنید و داخل مخلوط کن بریزید تا میکس شود.سپس مواد بستنی را در قالب بریزید و در فریزر قرار دهید.

طرز تهیه بستنی یخی

طرز تهیه بستنی یخی پرتقالی

برای تهیه بستنی یخی پرتقالی مانند روش بالا عمل کنید. پرتقال‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید و همراه با آب و شکر، داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید. مواد میکس شده را داخل قالب‌های بستنی بریزید و در فریزر بگذارید. پس از اینکه بستنی‌ها به حالت نیمه‌منجمد درآمدند، چوب بستنی را داخل آن‌ها قرار دهید. حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان می‌برد تا بستنی یخی پرتقالی شما آماده سرو شود.

بستنی یخی توت فرنگی

مواد لازم برای طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی
توت فرنگی ۵۰۰ گرم
شکر 1  لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب  ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نعنا ۲ شاخه


طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی

  1. برای تهیه بستنی یخی توت فرنگی، ابتدا توت فرنگی‌های شسته شده را در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.
  2. در این فاصله آب، شکر و نعنا را در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بگذارید تا شربت غلیظ شود و قوام بپیدا کند. شربت را از صافی رد کنید.
  3. حالا توت فرنگی‌های یخ زده را به همراه شربت در میکسر بریزید و پوره کنید.
  4. مایه بستنی یخی به دست آماده را در قالب بستنی یخی بریزید و به مدت ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا یک بستنی آلاسکای خوشمزه و خوشرنگ تحویل بگیرید.

طرز تهیه بستنی یخی با شیر

سخن آخر


در این مطلب آموزش طرز تهیه بستنی یخی به 10 روش ساده و خانگی را به صورت مرحله به مرحله با فیلم در اختیار شما قرار دادیم. در مطالب مرتبط و پربازدید دیگری به  آموزش طرز تهیه بستنی کیم خانگی به 4 روش خوشمزه با فیلم و طرز تهیه بستنی یخی میوه‌ای در منزل پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. شما کدام نوع بستنی یخی را درست می کنید؟ تجربه و سوالات خود را درباره این بستنی را با ما و سایر کاربران سایت رویداد ایران به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد