hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ارمغان کرونا برای طلافروشان کرمانشاهی زیان‌های میلیاردی بود

ارمغان کرونا برای طلافروشان کرمانشاهی زیان‌های میلیاردی بود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان کرمانشاه گفت: در جریان تعطیلی اصناف در کشور و استان، بسیاری از طلافروشان کرمانشاه زیان‌های میلیونی و میلیاردی دیده‌اند و نیازمند حمایت مسئولان هستند.
سیدمحمد جعفری ، اظهار داشت: بازار طلا با شروع ویروس کرونا در مقطعی تعطیل شد که همین ایام تعطیلی زیان و خسارت‌های بسیاری به طلافروشان و صرافان کرمانشاهی تحمیل کرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان کرمانشاه عنوان کرد: بعد از باز شدن دوباره طلافروشی‌ها و صرافی دوباره مشکل باقی بود و این بار وضعیت معیشتی ضعیف مردم بازار طلا را عملا به تعطیلی کشاند و اکنون بخش اعظم جامعه نقش فروشنده طلا را بازی می‌کنند و کسانی هم که دارای نقدینگی هستند دارایی خود را در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند.
جعفری با اشاره به اینکه بازار طلا تابع شرایط جهانی و داخلی است بیان کرد: مردم کرمانشاه در مقایسه با سایر استان‌ها، در بحث خرید طلا جزو رتبه‌های بالا بوده‌اند اما اقتصاد شکننده موجود باعث شده است که کسی به خود جرأت ندهد که به بازار طلا ورود پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان کرمانشاه در پاسخ به این سؤال که آینده قیمت طلا را در بازار چگونه تصور می‌کنید گفت: همانطوری که گفته شد، طلا تابع چند شرایط است اما اکنون وضعیت اقتصادی مردم اصلی‌ترین عامل کسادی بازار خرید طلا در کرمانشاه است.
وی افزود: نمی‌توان گفت که قیمت طلا در روزها یا هفته‌های آینده چطور است یعنی خود ما هم که در این حوزه فعال هستیم از فردای بازار طلا بی‌اطلاع هستیم، لذا هرگونه گمانه زنی درباره آینده طلا کاملا اشتباه است.
جعفری عنوان کرد: البته اگر وضعیت بازار بورس همچنان روند صعودی داشته باشد، بی شک تأثیرات منفی خود را بر بازار طلا و سکه خواهد گذاشت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از عوامل کاهش شدید مشتریان طلا در کرمانشاه، کاهش ازدواج‌ها و از سوی دیگر بی‌میلی زوجین به خرید طلا در این شرایط اقتصادی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد