hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان به مرحله حاد رسیده است

بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان به مرحله حاد رسیده است

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موج اول بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان هنوز کامل نشده و اکنون به مرحله حاد رسیده و مردم باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند.
سید مهدی طباطبایی در نشست کمیته بهداشت و پیشگیری از بیماری کرونا اظهار داشت: موج دوم بیماری کرونا در کشور در حال شکل گرفتن است و در استان سیستان و بلوچستان موج اول این بیماری کامل نشده و اکنون به مرحله حاد رسیده و مردم باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تشخیص به موقع همه گیری کرونا را مهمترین راهکار برای کنترل این بیماری دانست و گفت: اکنون در کل کشور و استان شاهد گسترش بیماری کرونا هستیم و تمرکز نظام سلامت باید بروی اماکن پرخطر و مراکز تجمعی قرار گیرد.
وی مراکز ۱۶ ساعته را گلوگاه رصد بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۰ مرکز ۱۶ ساعته مشغول به فعالیت و ارائه خدمات غربالگری به مردم هستند و در شهرستان زاهدان با توجه به افزایش بار مراجعات دومین مرکز ۱۶ ساعته در مرکز خدمات جامع سلامت امیر المومنین (ع) در خیابان فلسطین راه اندازی شده است.
طباطبایی با اشاره به اهمیت نظام مراقبت بیماری‌ها در تشخیص زود هنگام همه گیری بیماری افزود: در همه گیری بیماری کرونا در منطقه نجف آباد خاش، خوشبختانه تیم‌های سلامت با همکاری مردم اقدامات و مداخلات خوبی را در جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری انجام دادند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد