hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استان کردستان ‌در وضعیت هشدار کرونا قرار گرفت / میزان بستری مبتلایان ۲ برابر شد

استان کردستان ‌در وضعیت هشدار کرونا قرار گرفت / میزان بستری مبتلایان ۲ برابر شد

میزان بستری مبتلایان کرونا در بیمارستان توحید سنندج دو برابر شده و تعدادی از بیماران بدحال هستند.

استان کردستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت هشدار و شهرهای قروه و سنندج نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته و روند ابتلا جهش نگران‌کننده‌ای را پیدا کرده، لازمه ریشه‌کنی این بیماری، رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه از سوی مردم و اتخاذ تمهیدات موثر از سوی مسئولان است، امری که در استان مورد غفلت واقع شده است.

ویروس کرونا این مهمان ناخوانده حدود 4 ماه است که کشور و استان کردستان را درگیر کرده است. هر روز که می‌گذرد قوی‌تر و مردم بی‌‌مبالات‌تر و آمار بیماران مبتلا و فوتی بالاتر و برای خیلی‌ها انگار نه انگار، از یک طرف می‌گویند چرخ اقتصاد باید بگردد، از یک طرف چرخ سلامت مردم لنگ می‌زند، مسئولان هم همواره دم از نظارت و پلمپ کردن می‌زنند اما عملاً کنترلی وجود ندارد و تنها راه چاره «خانه ماندن» است.

از سویی بیماری کرونا در شهر سنندج به اوج رسیده و هر روز قربانی می‌گیرد، اگر بخواهیم خود و خانواده‌هایمان از این بیماری دور بمانند، باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از دید و بازدیدها پرهیز کنیم.

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در این زمینه به آمار مبتلایان و جانباختگان بیماری کرونا اشاره و اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری در استان کردستان به خصوص در شهر سنندج با پیک و موج دوم مواجه و میزان بستری‌ها در بیمارستان توحید سنندج دو برابر شده است.

وی افزود: درصد مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در استان کردستان تقریباً مشابه میانگین کشوری است اما در حال حاضر تعدادی از بیماران بستری «بد حال» هستند و لازم است مردم به شدت به این موضوع توجه و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: با تصویب ستاد مدیریت بحران استانداری، از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به ادارات جلوگیری می‌شود چراکه رعایت این امر، تجمع‌های خطر ساز و آسیب‌زا را کاهش می‌دهد، بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم برای مراجعه به ادارات مختلف حتماً از «ماسک» استفاده کنند.

به گفته رضاعی، طبق اعلام سازمان بهداشت استفاده از ماسک، سرعت انتشار ویروس در بین افراد را کاهش می‌دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد