hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش 59 درصدی تصادفات منجر به فوت در قم

افزایش 59 درصدی تصادفات منجر به فوت در قم

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به استمرار سیر صعودی تلفات حوادث ترافیکی قم در سال جاری ابراز نگرانی کرد و گفت: افزایش خیره کننده تعداد مسافرت‌های برون شهری در این آمار تاثیر بسزایی دارد.                                    
به گزارش رویداد ایران_قم،محمد شهیدی اظهار کرد: در بازه زمانی ۱۷ فروردین تا ۱۸ خرداد ۹۹، با وجود کاهش حدودا ۵۰ درصدی کل تصادفات نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل، متاسفانه تلفات سر صحنه حوادث ترافیکی افزایش ۵۹ درصدی داشته و این در حالی است که تعداد تلفات ناشی از حوادث ترافیکی همواره بیش از این موارد است، چراکه برخی از مصدومان بسیار بدحال در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.
وی یادآور شد: افزایش خیره کننده تعداد مسافرت‌های برون شهری که اوج آن را در تعطیلات نیمه خرداد شاهد بودیم در ایجاد این آمار تاثیر اصلی و اولیه داشته است و این افزایش در کنار اعلام بالاتر رفتن آمار مبتلایان به کرونا از سوی مسئولان امر، اهمیت پرهیز از سفرهای غیر ضروری را مضاعف می کند.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: امروزه شاخص اصلی ارزیابی ارائه خدمات درمانی به مصدومان در دنیا صرفا آمار تلفات نیست، بلکه شرایطی که در صحنه مصدوم از خود بروز می دهد تحت عنوان شاخص GAP ( شامل سطح هوشیاری، سن و فشار خون) محاسبه شده و در تعیین پیش آگهی مصدومیت به کار می‌رود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد