hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دام ارزان قیمت گوشت قرمز را کاهش می‌دهد/ دولت به فعالیت دامداران نظارت داشته باشد

دام ارزان قیمت گوشت قرمز را کاهش می‌دهد/ دولت به فعالیت دامداران نظارت داشته باشد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: اینکه دام به چه صورت فروخته شود بستگی به دامداران دارد، دولت می‌تواند بر این بخش نظارت داشته باشد.

اصغر پورباطنی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز سبب شده تا مردم توانایی خرید این کالای خوراکی را نداشته باشند، اظهار داشت: قیمت‌ها به دلیل فراوانی دام افت داشته است، اما هنوز هم مردم توانایی خرید گوشت به طوری که نیازشان را برآورده کند ندارند.

وی در ارتباط با اقدامات لازم برای کاهش قیمت گوشت قرمز عنوان کرد: ما نمی‌توانیم اقدامی در راستای کاهش قیمت انجام دهیم، اما کمک‌های دولت و فراوانی دام در کاهش قیمت موثر است و اگر این شرایط وجود داشته باشد قیمت‌ها افت پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان افزود: ما اگر دام ارزان برای خرید داشته باشیم ارزان می‌فروشیم و اگر دام وجود نداشته باشد یا گران باشد مجبوریم گران خریده و گران بفروشیم.

وی با اشاره به تأثیر نظارت بر کاهش قیمت‌ها در بازار بیان کرد: اتحادیه بر اینکه اعضا، محصولات را به همان قیمت پایه تعیین شده به فروش برسانند نظارت می‌کند، اما اینکه دام به چه صورت به فروش برسد دست ما نیست.


پورباطنی ادامه داد: این بستگی به دامداران دارد که دام خود را در کدام شهر به فروش برسانند و نظارتی بر این بخش نیست، اما دولت می‌تواند بر این حوزه نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در گذشته تصریح کرد: در سال 97 به این دلیل که دلالان گوشت را از بازار آزاد با دلار آزاد به عراق می‌فروختند، افزایش قیمت رخ داد اما الآن دیگر پایین آمدن قیمت قابل پیش‌بینی نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان افزود: دلالان همیشه در بازار نقش داشته و بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند اما از آن سال به بعد که صادرات انجام نشد قیمت گوشت تقریبا ثابت ماند و اگر صادرات ادامه پیدا می‌کرد قیمت گوشت کماکان افزایش پیدا می‌یافت.   

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد