hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ثبت رکوردی نگران‌کننده از افزایش ابتلا به کرونا در هرمزگان / برگزاری هر‌گونه تجمع و مراسم ممنوع شد

ثبت رکوردی نگران‌کننده از افزایش ابتلا به کرونا در هرمزگان / برگزاری هر‌گونه تجمع و مراسم ممنوع شد

فرماندار جاسک محدودیت‌های جدیدی که با توجه به شیوع ویروس کرونا در هرمزگان و جاسک باید رعایت شود را اعلام کرد.
طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، دیار گرما و شرجی سیاه ترین روز کرونایی خود را پشت سر گذاشت و شناسایی 341 مورد ابتلای مثبت جدید رکورد جدیدی را ثبت کرد.
با این وجود در استان هرمزگان هم اکنون 135 نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند و 2442 نفر نیز در خانه قرنطینه هستند اما آنچه نگرانی‌ها را افزایش داده پرشدن تخت‌های آی سی یوی استان و پر شدن ظرفیت بخش کرونای بیمارستان شهید محمدی است.
شهرستان جاسک هم که تاکنون آمار بالایی در ابتلا به کرونا ثبت نکرده ‌27 مورد ابتلا به کرونا داشته ‌که وضعیت را در این شهرستان بسیار خطرناک می‌کند.
محمد رادمهر فرماندار جاسک در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به افزایش رو به صعودی ابتلا به ویروس کرونا درسطح شهرستان جاسک کمیته‌هایی را جهت مقابله با این پدیده شوم بسیج کردیم که با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا استان عمل می‌کنند.
وی افزود: 16 دستورالعمل برای مقابله ویروس کرونا توسط ستاد مقابله با کرونای شهرستان جاسک تدوین شده است که به شرح زیر است:
1-مقرر شد شهرداری نسبت به مسدود نمودن مسیرهای منتهی به پارک‌ها و ساحل تا اطلاع ثانویه اقدام نماید. 2_مقرر گردید شهرداری با همکاری منطقه دوم دریایی و پایگاه دریایی امامت سپاه جاسک و ناحیه مقاومت بسیج نسبت به ضدعفونی مکان‌های پرتجمع در سطح شهر اقدام نماید.
3_مقرر شد مجتمع تجاری و پاساژ و آرایشگاه‌ها و طلا فروشی و سایر صنوف غیر ضرور به مدت یک هفته تعطیل گردند.
4_مقرر گردید بخشداران به دهیاران و شوراها تابعه اعلام نمایند
 تا ضمن گند زدایی مستمر اماکن روستایی، و اهالی روستاها نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی اقدام نمایند.
5_مقرر شد به مدت یک ماه از برگزاری هر‌گونه تجمات ومراسمات (عروسی جشن تولد و ختم ) خودداری شود و درصورت عدم توجه برابر مقررات اقدام می‌شود. 
6_مقرر گردید پلیس راه، راهداری، شهرداری و راهور نظارت لازم بر وسایل حمل ونقل عمومی (دورن شهری و بیرون شهری )در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را معمول و با متخلفین برخورد جدی شود. 
7_مقرر گردید شهرداری نسبت به ساماندهی دست فروشان در سطح شهر با رعایت موارد بهداشتی اقدام نماید. 
8_مقرر شد دفاتر ازدواج از زوجین تعهد یکماهه عدم برگزاری مراسم اخذ نماید و بعد از عادی شدن شرایط با رعایت پروتکل بهداشتی بلامانع است. 
9_مقرر گردید بخشداران با دهیاران جلسه برگزار شود و موارد به آنان اعلام شود.
10_مقرر شد شهرداری لیردف نسبت به ضدعفونی مراکز تجمع سطح شهر لیردف اقدام کند.
11_مقرر شد کمیته گندزدایی و ضدعفونی با محوریت شهرداران، کمیته نظارت بر انجام پروتکل‌ها و بازدید از اماکن با محوریت شبکه بهداشت و درمان و کمیته تجمعات با محوریت فرمانده انتظامی تشکیل و روزانه موارد به فرمانداری گزارش شود.
12_مقرر شد امامان جمعه و جماعات موصوع استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بصورت مستمر اطلاع رسانی نمایند.
13-تشکیل ستاد مردمی مبارزه باکرونا با ظرفیت سمن ها جهت مشارکت خود مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگ سازی و پشتیبانی از ضد عفونی محلات تا تولید ماسک. 
14-کار گروه مقابله با پیامدهای اقتصادی با محوریت فرمانداری و ادارت مرتبط تشکیل گردد. 
15- مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله راه، آب، برق، جهاد کشاورزی و شیلات فراهم کردن امکان پاسخ استعلام با معرفی شماره واتساپ به مردم و پاسخ استعلام بصورت غیر حضوری در اسرع وقت. 
16-برگزاری جلسات کرونا بصورت هفتگی تشکیل ونقاط قوت وضعف مورد بررسی و رصد کامل شهرستان به صورت مقایسه. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد