hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > براندو برنده می شود؟

براندو برنده می شود؟

کله‌شقِ تنها، شاید بهترین توصیف برای حامد بهداد، بازیگر مشهدی، باشد؛ بازیگری که ویژگی‌های دیگر همچون جدی و ریسک‌پذیری، از وی شخصیتی جذاب برای سینمای ایران ساخته است.
 درکنار این‌ها باهوش بودن این بازیگر مشهدی که در بازی‌هایش نمود دارد به‌اضافه شخصیت بزن‌وبهادر و جسوری که در بازی‌هایش مشترک است، او را به بازیگری متمایز بدل کرده است. این بازیگر درکنار این‌ها به‌خوبی از پس نشان دادن نقش یک آدم تنها برمی‌آید؛ مردهای تنهایی که در پشتشان، تاریخی از اتفاقات خاص را به دوش می‌کشند.
حامد بهداد متولد ٢۶آبان١٣۵۶ در مشهد است. او دوران نوجوانی‌اش را در نیشابور ‌گذراند و سپس برای گرفتن لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی به تهران رفت. در زمان دانشجویی در دفتر کار رامبد جوان، کارهای تبلیغاتی کرد و همین همکاری کم‌کم باعث شد که پایش به دنیای سینما باز شود.
بهداد برای نخستین‌بار با فیلم «آخر بازی» به سینمای ایران معرفی و برای آن کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر می‌شود. او همچنین در فیلم «روز سوم» محمدحسین لطیفی، در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر، عاشق دختری خرمشهری می‌شود، ظاهر شده، برای دومین‌بار نامش درمیان کاندیداهای سیمرغ بلورین دوره بیست‌وپنجم جشنواره فیلم فجر قرار می‌گیرد.
همچنین موفقیت بهداد در فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» به‌کارگردانی بهمن قبادی، موجب راهیابی او به جشنواره فیلم کن شده و در سال٨٩ نیز به‌خاطر بازی در فیلم «جرم» به‌کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل را از بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر دریافت می‌کند.
بهداد فرصت همکاری با بسیاری از کارگردانان بنام سینمای ایران ازجمله ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و... را داشته است که متأسفانه برخی از این فیلم‌ها به‌دلایل مختلف هیچ‌گاه به مرحله اکران نرسیدند.
حضور حامد بهداد در فیلم «سدمعبر» امتیاز دیگری برای بازیگری او بود. این فیلم به‌کارگردانی محسن قرایی در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود پس از دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره بوسان کره‌جنوبی، نامزد دریافت ٦جایزه از دومین جشنواره گلدن گلوبال مالزی شد که برخی معتقدند بازی بهداد نقش زیادی در این موفقیت داشته‌ است.
روز گذشته نیز نام این بازیگر مشهدی به‌خاطر بازی در فیلم سدمعبر در بین نامزدهای بهترین بازیگر مرد بیستمین جشن خانه سینما درکنار امیر آقایی برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»، نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «خفه‌گی»، نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «عصبانی نیستم» و حسن معجونی برای بازی در فیلم «خوک» قرار گرفته است. جالب است که وقتی اسم نامزدهای بهترین بازیگران نقش اول مرد در جشنواره فجر سال٩۵ اعلام شد، انتظار می‌رفت نام این بازیگر مشهدی برای بازی در فیلم سدمعبر درمیان آن‌ها باشد. حالا باید دید در جشن خانه سینما٩٧ او می‌تواند جایزه بهترین بازی را از آن
خود کند یا خیر؟
گفتنی است نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:
در بخش بهترین فیلم، علی جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»، محمد خزاعی برای فیلم «به وقت شام»، مانی حقیقی برای فیلم «خوک»، رضا درمیشیان برای فیلم «عصبانی نیستم» و جهانگیر کوثری برای فیلم «فراری»، در بخش بهترین کارگردانی، اصغر یوسفی‌نژاد برای فیلم «ائو»، وحید جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»، ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم «به وقت شام»، فریدون جیرانی برای فیلم «خفه‌گی»، مانی حقیقی برای فیلم «خوک» و رضا درمیشیان برای فیلم «عصبانی نیستم».
بهترین فیلم‌نامه، علی زرنگار و وحید جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»، رضا مقصودی و افرا جورابلو برای فیلم «خجالت نکش»، مانی حقیقی برای فیلم «خوک»، فرید مصطفوی و ابوالحسن داوودی برای فیلم «زادبوم»، امیر عربی برای فیلم «سارا و آیدا» و رضا درمیشیان برای فیلم «عصبانی نیستم». بهترین بازیگر نقش اول زن، محدثه حیرت برای بازی در فیلم «ائو»، شبنم مقدمی برای فیلم «خجالت نکش»، الناز شاکردوست برای فیلم «خفه‌گی»، فرشته حسینی برای فیلم «رفتن»، غزل شاکری برای فیلم «سارا و آیدا» و زهرا داوودنژاد برای فیلم «شماره١٧سهیلا». 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد