hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مجوز ماهیگیری در رودخانه‌های کرج و طالقان صادر نشده است

مجوز ماهیگیری در رودخانه‌های کرج و طالقان صادر نشده است

 رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: مجوز ماهیگیری در رودخانه‌های کرج و طالقان هنوز صادر نشده است.

حشمت الله کشیری با اشاره به اینکه در سال جاری مجوز شکار و صید ماهی در رودخانه‌های حفاظت شده استان و سدهای کرج و طالقان صادر نشده است، گفت: در حال حاضر انجام هرگونه صید تخلف محسوب شده و افراد متخلف بر اساس قانون جریمه می‌شوند.

وی اضافه کرد: در سال جاری موارد متعدد انجام صید غیرمجاز ماهی در رودخانه کرج و منطقه حفاظت شده طالقان گزارش شده است، گفت: برای تعدادی از متخلفان پرونده قضائی تشکیل شده است.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: افرادی نیز که برای ماهی گیری اقدام کرده اما صیدی انجام نداده اند، آلات صید آنها از جمله قلاب‌های ماهیگیری و تورهای نامرئی توسط محیط بانان و عوامل اجرایی ضبط شده است.

کشیری با این توضیح که در خردادماه هر سال زمان قانونی صید مجاز ماهی در روخانه های کرج و طالقان اعلام می‌شود، گفت: با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز صید ماهی اخذ نشده است و در روزهای آتی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون چهار پرونده در خصوص صید غیرمجاز ماهی در استان البرز به دادگاه ارسال شده است، گفت: تعداد موارد پیشگیری از صید بیش از ۳۰۰ مورد و ضبط آلات صید نیز حدود ۱۰۰ مورد است، عمده موارد تخلف در صید غیرمجاز ماهیان نیز در منطقه حفاظت شده طالقان بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد