hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ایرانی‌ها در طول روز چه فعالیت‌هایی می‌کنند؟

ایرانی‌ها در طول روز چه فعالیت‌هایی می‌کنند؟

رییس گروه آمار‌های اجتماعی مرکز آمار گفت: ایرانی‌های بالای ١٥ سال در شهر‌ها بیشترین وقت خود را صرف فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی می‌کنند.
خدیجه کریمی با اشاره به دومین گروه فعالیت که ایرانی‌ها در آن بیشترین وقت خود را می‌گذرانند، گفت: هر ایرانی بالای ١٥ سال در شهر‌ها به طور متوسط ٤ ساعت و ٦ دقیقه را صرف فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی مثل رفتن به بوستان‌ها و پارک‌ها، مشارکت‌های فرهنگی، مطالعه در اوقات فراغت، تماشای تلویزیون، گوش دادن به رادیو، رفتن به سینما و... می‌کند.
رئیس گروه آمار‌های اجتماعی، دفتر جمعیت و نیروی کار و سرشماری مرکز آمار افزود: بعد از گروه دوم، به طور متوسط بیشترین زمان ایرانی‌ها با ٢ ساعت و ٤٩ دقیقه صرف فعالیت‌های شغلی با مزد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: معاشرت، ارتباط، مشارکت اجتماعی و آداب و رسوم دینی هم حدوداً یک ساعت و ٣٩ دقیقه را شامل می‌شود. در یک شبانه روز متوسط زمان صرف شده در فضای مجازی ۲۱ دقیقه بوده که ۱۶ دقیقه آن مربوط به فعالیت فرهنگ، فراغت، رسانه‌های گروهی و تمرین‌های ورزشی است. خدمات خانگی بدون مزد برای اعضای خانواده و خانوار در کشور ما، ٢ ساعت و ٤١ دقیقه بوده است، جالب اینکه کار‌های داوطلبانه بدون مزد فقط ٢ دقیقه است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد