hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بوشهر| توسعه فضای مجازی وظیفه خبرنگاران را سنگین‌تر می‌کند

بوشهر| توسعه فضای مجازی وظیفه خبرنگاران را سنگین‌تر می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در این زمینه گفت: خبرنگاری روایت روشنگری، آگاهی و صداقت است خبرنگاران به‌عنوان امانت‌داران مردم از هیچ کوششی برای آگاهی دادن به جامعه دریغ نمی‌کنند.

حمیده ماحوزی گفت: توسعه فضاهای مجازی و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های پیام‌رسان به انتشار اخبار به‌صورت غیرحرفه‌ای می‌پردازند، باعث شده تا وظیفه خبرنگاران سنگین‌تر شود. ماحوزی در خصوص فعالیت در فضای مجازی گفت: دستورالعمل‌ها در این زمینه تنظیم‌شده که تا شهریورماه سال جاری به ادارات کل در استان‌ها ابلاغ می‌شود.

او اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران از طرف خانه مطبوعات اقدامی ضروری است که باید با استفاده از استادان مجرب انجام شود. ماحوزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت فضای مجازی به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذارشده مدیران و خبرنگاران باید به این حوزه بسیار سنگین و حساس نگاه ویژه داشته باشند.

او با اشاره به اینکه اخبار و اطلاعاتی که در فضای مجازی ردوبدل می‌شود نباید باعث دلسردی، نگرانی و از بین رفتن نشاط اجتماعی شود، ادامه داد: خبرنگاری یادآور همه رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های افرادی است که در راستای آگاهی به جامعه تلاش می‌کنند و این حرفه را با وجود همه سختی‌های فراوان به‌عنوان یک رسالت و وظیفه پذیرفته‌اند. ماحوزی عنوان داشت: امروزه در عصر ارتباطات باید به گفت‌وگوی فرهنگی و شیوه‌های جدید اطلاع‌رسانی عادت کرد و دراین‌ارتباط رسالت و وظیفه خانه مطبوعات سنگین است که با شروع آن از بطن جامعه می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلاتی را که از موضوعات مهم است حل کرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: خبرنگاران استان بوشهر به‌دوراز هرگونه تنش در امر اطلاع‌رسانی به‌عنوان استانی پیشتاز مشغول به فعالیت هستند. ماحوزی در خصوص توزیع آگهی‌ها بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بدون توجه به گرایش‌های سیاسی نشریه‌ها اقدام به توزیع آگهی‌ها کرده و در ادامه نیز به همین صورت اقدام می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد