hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری نخستین دورهمى انجمن عكس بسيج هنرمندان استان قم در سال ٩٩

برگزاری نخستین دورهمى انجمن عكس بسيج هنرمندان استان قم در سال ٩٩

نخستین دورهمی انجمن عکس بسیج هنرمندان استان قم با حضور


 به گزارش رویداد ایران_قم،با توجه به شیوع بیماری کرونا و همه گیر شدن آن در جهان و به دلیل رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از آن کلیه نشست ها و جلسات و برنامه های هنری لغو شد و در شرایطی خاص و در بعضی موارد و ضرورت آن به صورت آنلاین برگزار می شد.

همین امر موجب شد شماری از هنرمندان و عکاسان فعالیتی نداشته باشند و در روحیه آن ها نیز تاثیر منفی داشته باشد.

 انجمن عکس بسیج استان قم که همیشه دغدغه زیادی در رشد و پرورش هنرجویان عکاس دارد بر خود لازم دانست تا با برنامه ریزی درست و رعایت اصول بهداشتی زمانی که وزارت بهداشت اعلام کرد وضعیت کنترل بیماری بهتر شده ورکشاپ ها و نشست های آموزشی خود را از سر بگیرد.

به همین منظور انجمن عکس بسیج استان قم برای نخستین برنامه خود بعد از وقفه چند ماهه به دلیل شیوع کرونا ، تصمیم گرفت تا یکی از عکاسان موفق کشوری « پـــژمان مــولایی » که در طی مدت یکسال موفق به کسب بیش از بیست جایزه ملی برای مجموعــــه عکســـی با نام «قطار بدون مقصد » شده بود دعوت به عمل آورد. مجموعه عکسی که راوی زندگی در شرایط سخت در زمان وقوع سیل در خوزستان شده بود.

طی برنامه ریزی های انجام شده و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و اطلاع رسانی های انجام شده این نشست در روز سه شنبه 13 خردادماه 1399 ساعت 16 تا 18 با حضور حدود 30 نفر از عکاسان و هنرمندان و همچنین رعایت اصول بهداشتی ،در ساختمان انجمن عکس بسیج استان قم برگزار شد.

در این نشست ابتدا در مورد برنامه ریزی صحیح عکاس و آنچه عکاس باید برای جمع آوری مجموعه عکس قدرتمند بداند گفتگو شد. بعد از آن درباره استیتمنت نویسی درست و قدرتمند برای مجموعه عکس صحبت شد. سپس پژمان مولایی تجربیات خود را در زمینه های اعتماد به نفس عکاس و کنترل روحیات خود در مجموعه های سخت و عکاسی بحران ، با شرکت کنندگان در میان گذاشت، و با آنها در این زمینه گفتگو و تعامل کرد. اینکه شاید عکاس در روند جمع آوری مجموعه عکس بحران با کلی چالش ها مانند خراب شدن دوربین و تجهیزات عکاسی ، ممنوعیت ها و درگیری ها و غیره نیز تاکید کرد.






 این عکاس متذکر شد که برای رسیدن به اهداف، عکاس باید از تمامی این چالش ها با حفظ روحیه خود به درستی عبور کند .همچنین متذکرشدکه عکاس شاید در مواجهه با سوژه حتی موضوع و روند کاری اش  تغییر  کند و این امــر، یعنی « مواجهه با سوژه و بحران » را یکی از مهمترین عوامل در روند کاری عکاس در تهیه مجموعه عکس عنوان کرد. در ادامه این عکاس موفق در مورد عکسهای خود در این مجموعه و نحوه عکاسی آنها و حتی توضیح در مورد تک تک عکسها به صورت کپشن در مجموعه عکس صحبت کرد. در پایان و برای جمع بندی از مجموعه عکسی که در زمان اوج کرونا در اتاق عمل جمع آوری کرده بود برای اولین بار رونمایی کرد و در مورد آن و سختی های جمع آوری آن نیز صحبت و گفتگو کرد.

پس از اتمام جلسه پژمان مولایی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همچنین انجمن عکس بسیج استان قم که این برنامه را برای عکاسان شهر قم ترتیب داده بودند تشکر و قدردانی کرد. همچنین کلیه شرکت کنندگان نیز از این دو ارگان و پژمان مولایی تشکر کردند و خواهان ادامه و برگزاری این چنین جلسات آموزشی و مفید از آن ها شدند    

.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد