hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استفاده از شوینده‌های برپایه الکل را کم کنید/ آب و صابون موثرترین دشمن کرونا

استفاده از شوینده‌های برپایه الکل را کم کنید/ آب و صابون موثرترین دشمن کرونا

کارشناسان بهداشتی همچنان آب و صابون را دشمن اصلی ویروس کرونا می‌دانند و از مردم می‌خواهند استفاده از شوینده‌های بر پایه الکل را محدود کنند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: خیلی از افراد این روز‌ها به مراکز بهداشتی و درمان مراجعه می‌کنند که بر اثر مصرف زیاد شوینده‌های برپایه الکل پوست دستشان دچار مشکلاتی مانند خشکی و التهاب شده است.
محمدمهدی خواجه‌ئیان افزود: مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل بسیار خوبند و به خوبی ویروس کرونا را از بین می‌برند اما باید در زمانی استفاده شوند که آب و صابون در دسترس نباشد؛ یعنی اگر در منزل یا محیطی هستید که آب و صابون وجود دارد از استفاده از دیگر شوینده‌ها خودداری کنید.
او تاکید کرد: هنوز هم ساده‌ترین و بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا شستن دست با آب و صابون است.
معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر همچنین در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در استان، گفت: اگر اعلام می‌کنیم که تا دیروز هزار و ۱۲۶ نفر در استان بوشهر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند به این معنی نیست که همه این‌ها اکنون مبتلا هستند بلکه تعداد زیادی از این افراد بهبود یافته‌اند.
خواجه‌ئیان همچنین به این نکته اشاره کرد بر اساس آمار‌های جهانی، در ۱۴ تا ۱۵ درصد موارد، بیماری برمی‌گردد بنابراین این طور نیست که افراد اگر به کووید ۱۹ مبتلا شدند دیگر تا پایان عمر به این بیماری مبتلا نخواهند شد، پس باید مراقبت‌ها ادامه داشته باشد.
او، از دست رفتن حس بویایی را یکی از عوامل ابتدایی این بیماری عنوان کرد که ممکن است تا مدت‌ها پس از بهبود بیماری ادامه دارد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر همچنین به نحوه آزمایش کرونا اشاره کرد و افزود: ویروس در دو جای بدن رشد کند و تشکلی کلونی می‌دهد یکی در مخاط بینی و یکی در انتهای حلق که بر همین اساس از این دو ناحیه نمونه‌گیری می‌شود وتن‌ها آزمایشی که اکنون نتیجه‌اش قابل اطمینان است، همین است.
خواجه‌ئیان، با بیان اینکه آزمایش کرونا و بقیه خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ رایگان است، بیان کرد: افرادی که نظام بهداشت و درمان صلاح می‌داند که ازآن‌ها آزمایش گرفته شود این آزمایش بدون هزینه برایشان انجام می‌گیرد، اما از مردم می‌خواهیم که بدون دلیل به مراکز آزمایشگاهی مراجعه نکنند، زیرا تعداد بیماران زیاد است.
او همچنین گفت: فقط بیماران بد حال که تنگی نفس دارند و اکسیژن خونشان افت کرده است، در بیمارستان بستری می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد