hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تالار‌های پذیرایی در شرف ورشکستگی

تالار‌های پذیرایی در شرف ورشکستگی

تالار‌های پذیرایی تنها صنفی هستند که تعطیلی آن‌ها هنوز ادامه دارد و اگر این تعطیلی‌های اجباری همچنان ادامه داشته باشد باعث بسته شدن همیشگی تالار‌ها خواهد شد.
ابراهیم حقیقی رئیس اتحادیه صنف تالار‌های پذیرایی و ظروف کرایه مشهد گفت: از اسفندماه پارسال در پی ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیل شدن اجباری صنوف، تالار‌های پذیرایی تعطیل شدند و تا امروز بسته مانده‌اند.

او افزود: تاکنون ۹۸ درصد از صنوفی که تعطیل شده بودند با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شده‌اند و تالار‌های پذیرایی تنها صنفی هستند که تعطیلی آن‌ها هنوز ادامه دارد.

رئیس اتحادیه صنف تالار‌های پذیرایی و ظروف کرایه مشهد ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دستکم ۱۰ تالار در مشهد پروانه کسب خود را باطل و برای همیشه بسته شده‌اند و باقی تالار‌ها در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند که در صورت تداوم تعطیلی‌های اجباری، ۲۰ تا ۳۰ تالار دیگر پروانه کسب خود را باطل خواهند کرد.

حقیقی بیان کرد: هر یک از تالار‌های پذیرایی ۱۰ تا ۳۰ نفر کارگر و نیروی انسانی دارد که با احتساب افراد خانواده‌های آنان بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر از یک تالار ارتزاق می‌کنند.

او تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا علاوه بر بسته شدن برخی تالار‌ها و بیکار شدن تعدادی از کارگران، تعدادی از تالار‌ها به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه‌های خود مجبور به تعدیل نیروی انسانی شدند.

رئیس اتحادیه صنف تالار‌های پذیرایی و ظروف کرایه مشهد تاکید کرد: از مسوولان ستاد مقابله با کرونا می خواهم مجوز بازگشایی تالار‌ها را صادر کنند و در مقابل تالار‌ها رعایت هرگونه پروتکل بهداشتی یا فاصله اجتماعی ابلاغی از سوی ستاد را در اولویت قرار داده و خود را ملزم به رعایت آن‌ها کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد