hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر/ بی‌توجهی مردم به رعایت بهداشت

افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر/ بی‌توجهی مردم به رعایت بهداشت

براساس آخرین آمارها بیماران کرونایی در استان بوشهر و تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌ها افزایش یافته ‌که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برخی از افراد جامعه به فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی کم توجهی می‌کنند .
شیوع و افزایش بیماران به سبب ویروس کرونا همچنان در جوامع و کشورهای مختلف ادامه دارد و تنها راه مصون ماندن از این ویروس خطرناک رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتماعی است.
طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان رویکردی برای کنترل شیوع این ویروس در دستور کار دولت‌مردان  در کشورهای مختلف قرار گرفته و برای همکاری شهروندان برای مقابله با کرونا راهکارهای گوناگون اجرایی شده است.
استفاده از ماسک و دستکش امری مهم و ضروری است
عدم حضور در مکان‌های پرجمیعت بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا است و در این راستا استفاده از ماسک و دستکش در محل‌های خارج از منزل و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به پروتکل بهداشتی امری مهم و ضروری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه استفاده از ماسک در محیط بیرون از منزل به ویژه در محیط‌های شلوغ ضروری است اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند که  بی توجهی به این مهم سبب شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماران  است.
افزایش تعداد بستری شدگان  بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر
سعید کشمیری، از افزایش  بیماران کرونایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: افزایش تعداد بستری شدگان  بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر هشدار جدی نسبت به بی‌توجهی برخی از افراد جامعه به فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی است.
وی  با تاکید بر ادامه همکاری و تعامل مردم در مقابله با کرونا افزود: مردم باید توجه کنند  که ویروس کرونا همچنان در جامعه یکه تازی می‌کند و باید برای مقابله با این ویروس دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونای استان بوشهر با بیان اینکه افزایش تردد جمعیت در محافل عمومی از جمله بازار و برخی ادارات را زمینه افزایش بیماری کرونا را فراهم کرده است خاطر نشان کرد: اکنون مرکز بیماریابی در همه شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شده  و این در حالی است که  افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا زمینه سرعت بخشیدن به روند شناخت بیماران کرونایی را فراهم کرده است.
افتتاح 2 آزمایشگاه دیگر تشخیص کرونا در  استان بوشهر
کشمیری، از افتتاح 2 آزمایشگاه دیگر تشخیص کرونا در دشتستان و شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: دسترسی سریع به نتایج آزمایش‌ها و نمونه‌های بیماریابی از مزیت‌های این آزمایشگاه‌های تخصصی ویروس کرونا است.
وی، با بیان اینکه اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، متاسفانه وضعیت وخیم‌تر خواهد شد گفت: مردم باید برای قطع  زنجیره انتقال بیماری کرونا همکاری و تلاش و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را فراهم کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر کاهش آثار ویروس کرونا را در پرتو همدلی و همکاری مردم در رعایت دستورالعمل بهداشتی دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا درمان و واکسن  ندارد تنها راه مصون ماندن از این ویروس توجه به دستورالعمل ارائه شده است.
کشمیری با اشاره به اینکه  بی‌توجهی مردم به هشدار بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی زمینه افزایش بیماران کرونایی را فراهم می‌کند تصریح کرد: آمارها حکایت از افزایش  بیماران کرونایی  در استان بوشهر داردکه  این مهم به سبب بی احتیاطی و توجه نکردن به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی محقق شده است.
ماسک و دستکش به وفور در استان بوشهر یافت می‌شود
وی با بیان اینکه ماسک و دستکش به وفور در استان بوشهر یافت می‌شود تاکید کرد: مردم حتما در محافل عمومی از ماسک استفاده کنند تا زمینه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا فراهم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها عنوان کرد: باید باور داشته باشیم که کرونا و خطر انتقال آن هنوز از بین نرفته و  افزایش آمار‌های بیماران کرونایی چند روز اخیر موید این ادعا است.
کشمیری ادامه داد: هرچند افزایش بیماریابی در مراکز شهرستانی سبب کشف افراد بدون علامت شده، اما افزایش ‏تعداد بیماران بستری کرونا نیز نگران‌کننده است. ‏
گزارش خبرنگار تسنیم حاکی است در بررسی میدانی انجام شده در محافل عمومی و بازار بیشتر مردم بدون ماسک و دستکش هستند و این در حالی است که اصناف از این پوشش مهم  استفاده نمی‌کنند.
شهروند بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سوال که چرا از ماسک در بازار استفاده نمی‌کنید گفت: حقیقتا به صورت دائم استفاده از ماسک و دستکش غیرقابل تحمل است هرچند می‌دانم انتقال ویروس کرونا هر لحظه در کمین است.
کاسب بوشهری نیز با انتقاد از برخی افراد که از ماسک استفاده نمی‌کنند افزود:در مغازه مواد ضدعفونی کننده به صورت مستمر استفاده می‌شود ولی فردی که فاقد ماسک است در صورت داشتن کرونا با یک عطسه می‌تواند چند نفر دیگر را آلوده کند و از این طریق انتقال آن به دیگران تسریع می‌شود.
ضرورت اجباری شدن  استفاده از ماسک در محافل عمومی
وی با بیان اینکه باید اجباری شدن  استفاده از ماسک در محافل عمومی مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد تاکید کرد: استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل شهری و حضور مشتریان در مغازه‌ها باید با ماسک امکان‌پذیر شود تا از این طریق بتوان بیماری کرونا را در استان بوشهر کنترل کرد.
یکی از روحانیون که امام جماعت یکی از مساجد را بر عهده دارد با تاکید بر توجه سلامت خاطر نشان کرد: گام برداشتن برای سلامت از تاکیدات دین مبین اسلام است و هر مسلمان باید در همه حوزه‌ها سلامت را مورد توجه قرار دهد.
حجت‌الاسلام  احمدی سلامتی را از ضرورت‌های جامعه بشری دانست و تاکید کرد: اسلام به  سلامت انسان‌ها توجه ویژه‌ای دارد که باید در راستای مقابله با کرونا تمام راهکارها در قطع زنجیره انتقال کرونا ارائه شود.
آلوده بودن افراد، ارتباط با فرد آلوده، عدم رعایت نکات بهداشتی و ‏فاصله‌گذاری اجتماعی از عوامل مهم انتشار ویروس کرونا است که باید  جلوگیری از آن در دستور کار همگان قرار بگیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد