hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در اصفهان افزایش یافت

مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در اصفهان افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مراجعه بیماران سرپایی دارای علائم کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی در سه روز اخیر در کلانشهر اصفهان افزایش یافت که نشانه خوبی نیست.
آرش نجیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماران سرپایی دارای علائم خفیف ابتلا به این بیماری ابتدا به مراکز بهداشتی منتخب مراجعه می‌کنند و در صورت وخامت حال، به بیمارستان‌ها برای بستری شدن منتقل می‌شوند.
وی با بیان اینکه در سه روز گذشته تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز بهداشتی افزایش یافته است، اظهار داشت: از این افراد آزمایش کرونا گرفته می‌شود که در صورت مثبت بودن نتیجه آن، تحت مراقبت درمانی و پزشکی قرار می‌گیرند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا همچنان موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا رعایت کنند.
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز امروز اعلام کرد که استان‌ اصفهان در وضعیت هشدار قرار دارد.
بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۲۲ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در استان از نظر ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت سفید یا زرد قرار دارند.
شهرستانی در وضعیت سفید(کم خطر) قرار دارد که در ۲ هفته اخیر ۲ شرط تعیین شده ‌را داشته باشند که شامل متوسط میزان بستری روزانه(به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت) حداکثر یک نفر و متوسط تعداد بستری روزانه حداکثر یک نفر باشد به این معنی که حداکثر ۱۴ بستری در شهرستان در طول ۲ هفته(شامل موارد مشکوک و قطعی) داشته باشد.
همچنین شهرستانی در وضعیت قرمز(خطر بالا) قرار دارد که در ۲ هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن(به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت) بالای سه نفر باشد و سایر شهرستان‌ها که سفید یا قرمز نباشند در وضعیت زرد(خطر متوسط) قرار می‌گیرند.
در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.
تاکنون بیش از ۱۵۱ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از هفت هزار نفر رسیده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد