hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > معین: وضعیت محیط زیست اصفهان غیرقابل قبول است

معین: وضعیت محیط زیست اصفهان غیرقابل قبول است

رئیس کمیسیون پایش نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جمع آوری اصولی پسماند و زباله شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی و توسعه و ارتقای فضای سبز شهری می‌تواند شرایط محیط زیست شهر را بهبود بخشد.

به گزارش ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در آستانه روز محیط زیست، آتش سوزی بخش‌هایی از جنگل زاگرس حکایت از شرایط اسفبار محیط زیست کشور دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا پرداختن به موضوع محیط زیست در سایه این بیماری به‌طور کلی فراموش شده، افزود: بهره‌برداری غیر علمی از محیط زیست و برهم زدن تعادل اکوسیستم اصفهان، فرسایش‌های شدید بادی، وجود ریزگردها، تخریب مراتع، استقرار خارج از ظرفیت واحدهای صنعتی و خشکی زاینده رود که ناشی از عوامل مختلف است، باعث شده وضعیت محیط زیست اصفهان غیرقابل قبول شود.

رئیس کمیسیون پایش نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جمع آوری اصولی پسماند و زباله شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی و توسعه و ارتقای فضای سبز شهری می‌تواند این شرایط را بهبود بخشد، تصریح کرد: کرونا بخش عمده حمل‌ونقل عمومی را در کلانشهرهای جهان تعطیل کرده و طبق اعلام مرکز جهانی بهداشت و سلامت گریزی از این اقدام در اصفهان نبوده است.

وی با تاکید بر لزوم تأمین اعتبار فضای سبز شهری در اصفهان، ادامه داد: لازم است در شرایط کنونی از تغییر کاربری اراضی فضای سبز با رویکرد درآمدی به ویژه تغییر صد در صدی اراضی متعلق به شهرداری خودداری شود.

معین افزود: با دستور ستاد کرونا جمع آوری پسماند شهری بیش از سه ماه بود بدون تفکیک، دفن می‌شد که این امر صدمات جبران ناپذیری را بجای خواهد گذاشت اما اکنون که اجازه جداسازی پسماند به شهرداری داده شده، این امر نیازمند توجه جدی است.

وی ورود شهردار به موضوع دفع اصولی پسماند شهری و رفع مشکلات آن برای آلودگی‌های زیست محیطی، اقدامات جدی حوزه معاونت فرهنگی و روابط شهرداری برای فرهنگسازی در زمینه تفکیک از مبدا و تعیین کارگروه ویژه ارتقا سطح تکنولوژی دفع و بازیافت پسماند شهری را از اقدامات لازم در حوزه پسماند شهری برای حفاظت از محیط زیست اصفهان دانست.

رئیس کمیسیون پایش نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سه دوره شورای شهر بر علمی شدن روند مدیریت پسماند تاکید و اعتبار خاصی نیز برای آن منظور شده که به علت نبود هماهنگی و تصمیمات پراکنده نتیجه مطلوبی نداشته است؛ از شهردار اصفهان می‌خواهم با ورود جدی، طلسم این موضوع را بشکند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد