hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برای اولین بار / سفر 2 فضانورد با فضاپیمای خصوصی (عکس)

برای اولین بار / سفر 2 فضانورد با فضاپیمای خصوصی (عکس)

برای نخستین بار در تاریخ 2 فضانورد آمریکایی با فضاپیمای متعلق به یک شرکت خصوصی در آمریکا به فضا رفتند.
بعد از ظهر دیروز(شنبه) به وقت سواحل شرقی آمریکا  پروژه ارسال 2 فضانورد با فضاپیمای متعلق به شرکت خصوصی"اسپیس‌اِکس" با موفقیت از پایگاه فضایی کندی در "کیپ کاناورال" ایالت فلوریدا آمریکا انجام شد.
 
"داگلاس هرلی" و "رابرت بنگن" 2 فضانورد ناسا (سازمان هوا- فضا آمریکا) نخستین فضانوردان آمریکایی هستند که پس از بازنشسته شدن فضاپیمای "شاتل" در سال 2011 از داخل خاک ایالات متحده آمریکا به فضا رفتند. پیشتر همه فضانوردان آمریکایی برای رفتن به فضا باید به پایگاه فضایی روسیه در "بایکونور" قزاقستان اعزام می‌شدند.
 
همچنین این 2 فضانورد ناسا نخستین فضانوردانی هستند که در فضاپیمای ساخته شده به وسیله یک شرکت خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند.
 
آنها 19 ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی خواهند رسید. این 2 فضانورد 3 ساعت پیش از پرتاب در داخل کپسول "دراگون" مستقر شدند. کپسول دراگون به گونه‌ای طراحی شده که به صورت خودکار به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود و نیاز به کنترل دستی فضانوردان ندارد.
 
کپسول فالکون فاقد اهرمی برای کنترل پرواز است و همه فرمان‌های دستی به آن باید از طریق یک صفحه قابل لمس وارد سیستم شود. قرار است 2 فضانورد ناسا در طی مدت 19 ساعته حضورشان در کپسول سیستم‌های هدایت غیرخودکار را آزمایش کنند.
 
موشک "فالکون 9 " قادر است پس از حمل بار و فضانورد به ایستگاه فضایی مجددا به زمین بازگردد و به صورت عمودی به زمین بنشیند.
 
شرکت خصوصی "اسپیس‌اِکس" متعلق به "ایلان ماسک"سرمایه‌دار بلندپرواز آمریکایی- کانادایی که موشک "فالکون 9" و کپسول "دراگون" را طراحی کرده در قالب یک قرارداد همکاری 2.6 میلیارد دلاری با ناسا قرار است 6 ماموریت اعزام بار و  فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را با موشک‌های ساخت خود، به انجام برساند که پرتاب موفق دیروز نخستین آنها بود.
 
انتظار می‌رود ماموریت فضایی 2 فضانورد آمریکایی که دیروز به ایستگاه فضایی اعزام شدند، حداکثر مدت 4 ماه دوام داشته باشد.
 
ترامپ و معاونش مایک پنس دیروز به پایگاه فضایی کندی رفتند تا از نزدیک مراسم پرتاب موشک فالکون 9 به فضا را شاهد باشند.
 
تصاویر زیر از خبرگزاری رویترز و از لحظات پرتاب موشک شرکت "اسپیس‌اِکس" به فضاست.
 
خداحافظی "داگلاس هارلی" و "رابرت بِنکن" 2 فضانورد آمریکایی از خانواده‌شان پیش از نشستن در فضاپیمای شرکت خصوصی "اسپیس ایکس" و سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی/ پایگاه فضایی کندی در ایالت فلوریدا آمریکا/ رویترز
 
اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد 
اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد  تماشای مردمی پرتاب ایپیس اکس    اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد 
اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد  دو فضانورد آمریکایی در داخل کپسول دراگون/عکس:ناسااخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد 
ایلان ماسک ینیانگذار و مالک شرکت "اسپیس اکس" پس از پرتاب موفق موشک ساخت شرکتش در پایگاه کندی    اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد ترامپ و معاونش مایک پنس در حال تماشای پرتاب    اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد ترامپ و ایلان ماسک پس از پرتاب گاخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فضانورد   


مطالب پیشنهادی,وبگردی
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد