hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > پیوند دوباره اصفهان و تبریز

پیوند دوباره اصفهان و تبریز

در سفر قائم مقام معاون فرهنگی شهردار تبریز به اصفهان، زمینه‌های میزبانی از رویداد شب فرهنگی تبریز در اصفهان بررسی شد.
به گزارش آناج، نخستین رویداد شب فرهنگی اصفهان بهمن ماه سال گذشته به میزبانی تبریز و با حضور اهالی فرهنگ و هنر نصف‌جهان در این کلان‌شهر برگزار شد. در جریان برگزاری این رویداد فرهنگی در تبریز به عنوان یکی از خواهرشهرهای اصفهان، دو طرف بر ادامه مراودات فرهنگی و هنری تأکید کردند که یکی از محورهای این تأکیدات برگزاری رویداد شب فرهنگی تبریز در اصفهان بود.
در همین راستا منصور برادران، قائم مقام معاون فرهنگی شهردار تبریز با حضور در اصفهان با محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار کرد: این جلسه پیرامون توسعه تعاملات فرهنگی بین دو شهر اصفهان و تبریز برگزار شد. اصفهان و تبریز شهر مکاتب به شمار می‌روند که یا خاستگاه یا پرورنده بسیاری از مکاتب هنری بودند.
علیرضا روحانی به قرابت‌های تاریخی فراوان بین این دو شهر اشاره کرد و افزود: این قرابت‌ها به ویژه در زمانی نمود پیدا می‌کرد که اصفهان و تبریز در بسیاری از مقاطع تاریخی در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند و در کشور جریان‌ساز می‌شدند که دوران مشروطه و انقلاب اسلامی نمونه‌هایی از آن است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که بین اصفهان و تبریز وجود دارد، می‌توانند با یکدیگر به اشتراک گذاشته و جریان فرهنگی و هنری ویژه‌ای در ایران شکل دهند.
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به بررسی موضوع میزبانی رویداد شب فرهنگی تبریز در اصفهان در این نشست گفت: شب فرهنگی اصفهان بهمن ماه سال گذشته در تبریز برگزار شده بود که نخستین رویداد از سلسله رویدادهای شب فرهنگی اصفهان بود که البته با به وجود آمدن شرایط جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا، در این نشست به بررسی این شرایط و نحوه میزبانی اصفهان از شب فرهنگی تبریز پرداختیم.
روحانی در پاسخ به اینکه اگر وضعیت شیوع بیماری کرونا شرایط را برای برگزاری شب فرهنگی تبریز در اصفهان به صورت عرصه‌محور فراهم نکند آیا امکان برگزاری رویداد به صورت مجازی وجود دارد یا خیر، بیان کرد: در این نشست به این موضوع هم اشاره شد اما اولویت ما این است که بخشی از این رویداد را در عرصه و با حضور فیزیکی اصحاب فرهنگ، هنر و ادب تبریز برگزار کنیم و البته از بستر فضای مجازی برای توسعه این رویداد استفاده خواهیم کرد.
وی درباره اینکه برنامه شب فرهنگی اصفهان قرار است رویدادی ادامه‌دار باشد، تصریح کرد: سیاستی که منجر به تعریف رویداد شب فرهنگی اصفهان در کلانشهرها، مراکز استان‌ها و حتی شهرهای تأثیرگذار استان که رابطه‌ای دوسویه با شهر اصفهان دارند شد بر این مبنا بود که این رویداد را در شهرهای متعددی برگزار کنیم و در حال برنامه‌ریزی در این خصوص هستیم. البته شیوع ویروس کرونا و فضای جدید کشور این برنامه‌ریزی‌ها را تحت تأثیر قرار داد و موجب تغییر آن شد.
به نقل از ایمنا، وی اضافه کرد: نگاه بلندمدت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، برگزاری این رویداد در خواهرخوانده‌های اصفهان در کشورهای دیگر نیز بوده که می‌تواند به توسعه فرهنگ گفت‌وگو، توسعه گردشگری و تعاملات فرهنگی و توسعه گفتمان صلح که عملاً در بستر فرهنگ و هنر اتفاق می‌افتد کمک کند.
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم پس از بازنگری در برنامه‌ریزی‌های خود بتوانیم تا پایان امسال رویداد شب فرهنگی را در چند نقطه هدف دیگر برگزار کنیم که تمام این برنامه‌ریزی‌ها تابع شرایط حاکم بر کشور پیرامون بیماری کرونا خواهد بود.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد