hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > «غزال» صفر امتيازي

«غزال» صفر امتيازي

هفته دوم لیگ برتر برخلاف هفته اول هفته جذاب و  پرگلی از آب درآمد. در این هفته 26 گل رد و بدل شد تا یکی از پرگل‌ترین هفته‌های تاریخ لیگ برتر رقم بخورد. در این هفته چندین طلسم شکسته شد و چند رکورد جدید هم به دست آمد. مهم‌ترین نکات آماری هشت بازی هفته دوم مرور شده است. 
هفته دوم لیگ برتر برخلاف هفته اول هفته جذاب و  پرگلی از آب درآمد. در این هفته 26 گل رد و بدل شد تا یکی از پرگل‌ترین هفته‌های تاریخ لیگ برتر رقم بخورد. در این هفته چندین طلسم شکسته شد و چند رکورد جدید هم به دست آمد. مهم‌ترین نکات آماری هشت بازی هفته دوم مرور شده است.
صفرها
با انجام هشت بازی هفته دوم حالا فقط یک تیم است که در حسرت گل‌زدن باقی مانده است. نفت مسجدسلیمان در بازگشت به لیگ برتر در حسرت گل‌زدن مانده است. هشت تیم استقلال، گسترش فولاد، نفت مسجد سلیمان، استقلال خوزستان، تراکتورسازی، نساجی، نفت آبادان و سپیدرود رشت هنوز نبرده‌اند و در انتظار اولین سه امتیاز‌ند.
اولین‌ها
هفته دوم لیگ برتر، با ثبت چندین اولین به پایان رسد. نساجی مازندران با تساوی در خانه تراکتورسازی به اولین امتیازش در تاریخ لیگ برتر رسید. محمدمهدی نظری نام خود را به‌عنوان اولین گل‌زن نساجی در تاریخ لیگ برتر ثبت کرد. پارس جنوبی، پدیده، پیکان و سپاهان اولین برد فصلشان را کسب کردند. آنتونی استوکس (تراکتورسازی) و جعفر سلمانی (نفت آبادان) در این هفته اولین گل خود در تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساندند. استوکس ایرلندی در اولین بازی‌اش در لیگ برتر ایران موفق شد گل بزند. پدیده برای اولین‌بار نفت آبادان را شکست داد و وینفرد شفر هم برای اولین‌بار در ورزشگاه فولادشهر نباخت.
دو گله‌ها
 در هفته دوم چند بازیکن موفق شدند دو گل در یک بازی بزنند؛ وریا غفوری (استقلال)، سیامک نعمتی (پرسپولیس)، سجاد شهباززاده (سپاهان) و ساسان انصاری (سپاهان) در این هفته دو گل زدند. وحید خشتان (استقلال خوزستان) و  ادی ارناندز (ذوب‌آهن) هم با زدن دومین گلشان در هفته دوم دوگله شدند. غفوری برای اولین‌بار برای استقلال دو گل زد و سیامک نعمتی برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر زدن دو گل در یک بازی را تجربه کرد.
اقتدار پرسپولیس
پرسپولیس تنها شش ‌امتیازی جدول است. قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر خیلی زود به صدر جدول رسید. پرسپولیس برای اولین‌بار فصل را با 180 دقیقه گل‌نخوردن شروع می‌کند. از ۶۷ هفته آخری که لیگ برتر ایران برگزار شده، پرسپولیسی‌ها ۵۳ هفته یعنی در حدود ۸۰ درصد بازی‌های برگزارشده در صدر جدول بوده‌اند و فقط ۱۴ هفته، تیم‌های دیگری حضور در صدر جدول لیگ را تجربه کرده‌اند. برانکو ایوانکوویچ که از اواخر لیگ برتر چهاردهم هدایت سرخ‌پوشان را بر عهده گرفت، در 98 بازی در این تیم توانست 201 امتیاز به دست آورد و به اولین مربی تاریخ لیگ برتر بدل شود که با کمتر از صد بازی، بیش از 200 امتیاز کسب کرده است.
بدترین شروع در رشت
پرگل‌ترین بازی هفته در رشت ثبت شد، جایی که سپاهان میزبان خود سپیدرود را شش- یک شکست داد. سپیدرود در بازی اول هم سه- صفر باخته بود و به این ترتیب ضعیف‌ترین شروع تاریخ را به نام خود ثبت کرد. سپاهان برای اولین‌بار در بازی خارج از خانه شش گل زد. سپیدرود هم برای اولین‌بار در طول تاریخ در یک بازی ۶ گل خورد. خداداد عزیزی «غزال تيزپاي آسيا»، سرمربی سپیدرود رشت، در 10 بازی اخیر خود در لیگ برتر بدون برد بوده است.
رکوردشکنی قاضی
 یکی از بهترین بردهای هفته را پیکان کسب کرد. این تیم سه-صفر سایپا را برد تا مجید جلالی پس از پنج سال علی دایی را شکست بدهد. یکی از گل‌های پیکان را محمد قاضی، مهاجم جدید این تیم به ثمر رساند. قاضی با پیراهن پیکان گل زد، تا شمار تیم‌هایی که با پیراهن آنها در لیگ برتر گل زده است را به هشت برساند. در تاریخ رقابت‌هاي لیگ برتر، فقط یک بازیکن است که با پیراهن تیم‌های بیشتری نسبت به محمد قاضی موفق به گل‌زنی در این رقابت‌ها شده است. «محمد غلامی» برای ۹ تیم مختلف گل زده است. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد