hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > صادرات 80 درصدی کفش از قم به خارج از کشور

صادرات 80 درصدی کفش از قم به خارج از کشور

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم گفت: صنعت کفش استان قم روی صادرات می‌چرخد، چون تولیدات این صنعت خیلی بیشتر از نیاز داخلی است و باید 80 درصد تولیدات صنعت کفش قم به خارج از کشور صادر شود.
به گزارش رویداد ایران_قم،ابوالفضل فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت صادرات کفش استان قم اظهار کرد: هنوز صادرات این صنعت استان به وضعیت عادی برنگشته است، چون بسیاری از مرزها بسته شده و اکنون به تازگی برخی از مرزها در حال بازگشایی هستند که با شلوغی در مرزها مواجه هستیم، عادی شدن صادرات کفش قم منوط به بازشدن کامل تمام مرزها است.
وی ادامه داد: چین و ترکیه رقبای اصلی صنعت کفش استان قم در کشورهای منطقه هستند، اما صنعت کفش استان به دلیل نزدیکی جغرافیایی به کشورهای همسایه از مزیت کوتاه بودن زمان ارسالی محموله‌های صادراتی به خصوص در زمان بحران برخوردار است، به عنوان مثال ارسال محموله دریایی از چین به عراق 45 روز خواهد زمان برد، در حالی که این زمان برای ایران دو روز است.
  رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم افزود: محصولات صنعت کفش استان به لحاظ کیفیت و قیمت در وضعیت مناسبی قرار دارد و به این دلیل این صنعت توانسته است که صادرات را به کشورهای مختلف انجام بدهد، صنعت کفش استان قم روی صادرات می‌چرخد، چون تولیدات این صنعت خیلی بیشتر از نیاز داخلی است و باید 80 درصد تولیدات صنعت کفش قم به خارج از کشور صادر شود.
  وی خاطرنشان کرد: قبلا قاچاق کفش به داخل ایران را داشتیم، اما اکنون به دلیل عدم داشتن صرفه اقتصادی این کار صورت نمی‌گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد