hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خداحافظی یک ماهه با زاینده رود /درخواست آب تابستانه

خداحافظی یک ماهه با زاینده رود /درخواست آب تابستانه

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به اتمام آبیاری محصول غله، توزیع آب زاینده رود ۱۵ خردادماه به اتمام می رسد.

حسین محمدرضایی با اشاره به اتمام توزیع آب زاینده رود در نیمه خردادماه اظهار داشت: با توجه به برداشت محصولات کشاورزی و به منظور آماده سازی زمین برای کشت در تابستانه حدود یک ماه آب زاینده رود توزیع نمی‌شود.

وی اضافه کرد: صنف کشاورزی و کشاورزان برای تخصیص آب برای کشت تابستانه از پانزدهم تیرماه درخواست حفظ آب موجود برای توزیع آب کشاورزی دارند و لازم است نسبت به بازگشایی زاینده رود از نیمه تیرماه به مدت ۱۰۰ روز اقدام شود.

وی افزود: با توجه به بارش‌های سال آبی موجود و با صرفه جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف و جلوگیری از برداشت‌های غیر قانونی، آب تابستانه کشاورزان حق آبه دار محقق خواهد شد.

بازداشت دبیر اجرایی نظام صنف کشاورزی و خشم کشاورزان

عضو هیأت مدیره نظام صنف کشاورزی اصفهان اشاره‌ای هم به بازداشت دبیر اجرایی نظام صنف کشاورزی داشت و گفت: بازداشت اسفندیار امینی با شکایت نیروگاه اصفهان، خشم کشاورزان را برانگیخت و کشاورزان درخواست پیگیری این موضوع را به طور جدی دارند و خواستار مجازات مسببان آن هستند.

محمدرضایی افزود: کشاورزان برای پیگیری مطالبات بحق خود و جلوگیری از این همه بی قانونی، در آینده نزدیک قصد دارند از هر روستا یک اتوبوس کشاورز به مجلس اعزام کنند.

گفتنی است؛ حجم مخزن سد زاینده رود در حال حاضر ۶۲۰ میلیون مترمکعب، ورودی آن ۹۶ مترمکعب و خروجی این سد قرار است در اتمام آبیاری غله کاهش یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد